Sarcina de lucru pentru elevi:
În această activitate, vom recapitula tot ceea ce am învățat despre substantiv. Pentru început, vom lucra împreună, cu ajutorul aplicației Wordwall. Pe rând, fiecare va analiza câte un substantiv, precizând felul, numărul și genul acestuia. Roata aleatoare ne va alege cuvintele: https://wordwall.net/ro/resource/27628720
Notați în caiete toate substantivele proprii pe care le-ați găsit în acest joc. Realizați cu acestea un „nor de substantive” în aplicația wordart sau wordclouds, apoi postați-l în avizierul clasei (Padlet).
Vă veți testa cunoștințele referitoare la substantiv rezolvând testul ,,Substantivul”. Link-ul îl găsiți pe Teams, în echipa LLR. Veți lucra în perechi, și sub formă de concurs. După ce vă formați perechile, voi da startul. Mult succes! https://www.didactic.ro/q/y2xev3
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1 – să analizeze substantivele precizând felul, numărul și genul;
2 – să identifice cel puțin 8 substantive proprii din cele 11 din textul dat;
3 – să răspundă corect la cel puțin 5 întrebări din testul ,,Substantivul” (de pe platforma didactic.ro);
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Jocul Wordwall va fi proiectat pe tablă. Voi numi câte un elev și voi învârti roata. Fiecare va analiza câte un substantiv, precizând felul, numărul și genul acestuia. Elevii vor putea primi ajutorul colegilor. Elevii vor nota în caiete cât mai multe substantive proprii întâlnite în jocul anterior. Vor realiza cu acestea un „nor de substantive” în aplicația wordart sau wordclouds, apoi îl vor posta în avizierul clasei (Padlet). Elevii vor accesa link-ul testului și vor lucra în perechi. Vor colabora și vor răspunde corect la cel puțin 5 întrebări. Aceste activități sub formă de joc și în colaborare îi ajută pe elevi să îşi verifice și să își consolideze cunoştinţele despre substantiv. Totodată, elevii îşi dezvoltă competențele digitale, capacitatea de colaborare, spiritul de echipă, precum şi cel competitiv.
Accesări: 594
Contribuitor: Cornelia Adela Boariu - Școala Gimnazială Botiz, Satu Mare (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Wordwall Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.