Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți asculta Simfonia 40 de W. A. Mozart in interpretarea Orchestrei Simfonice Berlin.
Vă rog să încadrați simfonia în perioada specifică în care a fost compusă și să descrieți elementele de limbaj specifice regăsite.
Scrieți câte părti are Simfonia nr. 40. În timpul audiției muzicale, vă rog să identificați și care este forma specifică fiecărei părți a simfoniei ascultate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice numărul de părți ale Simfoniei 40
Să identifice forma fiecărei părți a Simfoniei 40
Să descrie elementele de limbaj specifice din lucrarea audiată
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor primi recomandarea de a lucra in echipe de 4-6 elevi. Vor scrie sub forma de proiect concluziile lor în urma audierii simfoniei recomandate. Vor găsi înregistrarea Simfoniei 40 de W. A. Mozart pe Youtube (youtube.com/watch?v=wqkXqpQMk2k) sau pe site-ul Filarmonicii din Berlin. Din cunoștințele deja asimilate vor trebui, la o prima audiție, sa identifice ca Simfonia are 4 părți. Reascultând, vor identifica forma caracteristica fiecărei părți a simfoniei: P I - Molto Allegro - forma de sonată; P II - Andante - forma de sonată; P III - Menuet; P IV - Allegro assai - forma de sonată. Elevii vor identifica tonalitatea - sol minor. Pe parcursul simfoniei, va trece subtil din minor in Major și înapoi. Simfonia, plină de schimbări anxioase ale dispozițiilor și temelor, contrastelor și fuziunilor. Prima mișcare Molto Allegro are o tema trista, deși apar și melodii blânde și grațioase și chiar explozii ocazionale de jubilație. A doua mișcare Andante este ușor elegantă, ca și cum ar fi o seară liniștită cu lună. În aceasta parte, modulează în omonima majoră. A treia mișcare Minuet și Trio oferă atât întuneric cât și lumină, pasajele întunecate puternic asertive, iar cele luminoase mai dulci. Pentru finalul Allegro assai, Mozart revine la o stare de spirit mai serioasa, adesea având schimbări bruște și agitate.
Accesări: 514
Contribuitor: Ana Roxana Vîlcu - Colegiul Național de Artă Octav Băncilă, Iași (2023)
Alte activități pentru: Educaţie muzicală Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.