Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Biologie > Clasa a VII-a >

Sistemul endocrin la om. Activități pe echipe

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați patru echipe și vizitați avizierul clasei (https://padlet.com – se dă linkul la pagina creată de profesor), de unde veți alegeți, în funcție de preferințe, una din sarcinile de lucru realizate de către profesor, pentru a descoperi într-un mod distractiv secretele sistemului endocrin la om.

Pe baza informațiilor primite la clasă, veți rezolva în 10-15 minute una dintre activități. În momentul în care ați finalizat, postați link-ul (sau textul cu rezolvarea) în comentarii la sarcina de lucru, pentru a putea fi vizualizat de către toți colegii și ulterior dezbătut.

Atenție! Fiecare echipă trebuie să aleagă o sarcină diferită.

Idei de sarcini posibile în Padlet:

a) Rezolvarea unui rebus intitulat Sistemul endocrin uman, realizat în platforma https://worksheets.theteacherscorner.net/, unde pe baza indiciilor trebuie să identifice numele glandelor endocrine sau ale hormonilor endocrini.

b) Să realizeze un cântec sau o poezie scurtă de maximum 5-6 versuri, despre 2-3 roluri ale glandelor endocrine în organism (link către o pagina Word din Google Drive accesibila tuturor elevilor) și ulterior să creeze un avatar voki (https://l-www.voki.com/) ce va recita poezia/cântecul.

c) Să realizeze o scurtă poveste despre glandele endocrine si hormonii produși de acestea, cu titlul „Sistemul nostru endocrin a intrat în greva foamei!’’, unde vor prezenta într-un mod creativ impactul pe care îl are asupra organismului nefuncționarea corespunzătoare a glandelor endocrine, vorbind despre hipo si hipersecretia unor hormoni endocrini și posibile patologii asociate.

d) Să identifice tipul de afecțiune a sistemului endocrin, analizând „Fișa pacientului”. În cadrul acestei activități, se prezintă trei descrieri ale unor pacienți, privind o serie de simptome si eventual un istoric medical, iar elevii trebuie să descopere posibila patologie a sistemului endocrin.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. S identifice minimum 5 glande endocrine din 8, conform schemei anatomice a acestora.
2. Să definească rolul în organism a minimum 5 glande endocrine din 8.
3. Să identifice minimum 3 tipuri de hormoni endocrini și glanda care îi secretă.
4. Să definească cel puțin 3 tipuri de afecțiuni patologice ale glandelor sistemului endocrin.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

În ultimele 20 de minute din lecție, elevii trebuie să acceseze link-ul pentru avizierul clasei, unde vor descoperi 4 sarcini de lucru ce au ca scop aprofundarea si fixarea informațiilor prezentate în timpul lecției. După finalizarea acestora de către elevi, vor fi discutate împreună cu toată clasa.


Accesări: 898
Contribuitor: Paula Duduță - Facultatea de Biologie (2021)

Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite