Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Ştiinţe socio-umane > Clasa a XI-a >

Socializarea. Cercetare online: Influența mass-media asupra tinerilor – ce spun colegii noștri?

Sarcina de lucru pentru elevi:

[Tema: Influența mass-media asupra tinerilor – ce spun colegii noștri?]

Realizează o cercetare rapidă despre felul în care colegii tăi folosesc rețelele sociale și ce influență cred că are acest mediu asupra comportamentului și valorilor personale.

Cum procedezi:

Creezi un formular (Google Forms sau Microsoft Forms) cu 5-6 întrebări scurte legate de folosirea mass-media: timp petrecut, scop, influențe resimțite etc.;

Îl trimiți către colegii tăi (minim 10 răspunsuri);

Analizezi rezultatele (grafice, tendințe) și le comentezi într-o prezentare realizată în PowerPoint, Canva sau Genially;

În final, adaugă un paragraf cu opinia ta personală despre cum crezi că influențează social media procesul de socializare.

Termen: până luni, ora 20:00.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

să identifice formele de influență socială exercitate de mass-media;
să elaboreze un instrument de cercetare sociologică (anchetă);
să interpreteze date colectate prin intermediul unui formular online;
să utilizeze aplicații digitale pentru a redacta și susține un punct de vedere argumentat;
să reflecteze asupra propriei relații cu rețelele sociale, în contextul socializării.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor elabora un formular digital (folosind Google Forms sau Microsoft Forms), formulând întrebări simple și relevante legate de comportamentul online al tinerilor. Vor colecta minimum 10 răspunsuri în rândul colegilor și vor analiza rezultatele sub forma unor diagrame automate. Ulterior, vor realiza o prezentare digitală (PowerPoint/ Genially/ Canva) în care vor include un rezumat al concluziilor și un scurt comentariu argumentativ personal. Activitatea dezvoltă competențe de cercetare, alfabetizare media, gândire critică și exprimare argumentativă în format digital. Este un demers modern, aplicat, care conectează teoria sociologică cu realitatea cotidiană a elevilor.


Accesări: 31
Contribuitor: Maria Magdalena Dorcioman - Colegiul Național Dinicu Golescu, Câmpulung (2025)

Alte activități pentru: Ştiinţe socio-umane Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint Microsoft Forms Google Forms Genially Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite