Sarcina de lucru pentru elevi:
Pe baza informațiilor multimedia date în pagina Padlet dedicată (se dă linkul), realizați, în echipe de câte 4, o prezentare despre evoluția Țărilor Române în contextul marcat de conflictul de interese existent în perioada Evului Mediu.
Veți face suportul vizual în colaborare, utilizând Google slides.
În prezentare, veți avea în vedere ilustrarea, printr-un fapt istoric relevant, a manierei în care un reprezentant al unei instituții centrale din spațiul românesc (domnitorul), se implică, prin Diplomație, în relațiile internaționale din sec. XIV-XVI. Pe tot parcursul realizării prezentării, veți tine cont de consecințele declanșării expansiunii Imperiului Otoman, formulând, la finalul prezentării, un punct de vedere referitor la modul în care domnitorul ales a opus rezistența acestei expansiuni otomane.
Omologată ca resursă pentru învățământul liceal: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice cel puțin două conflicte la care au participat Țările Române in secolele XIV-XVI;
Să compare doua acțiuni diplomatice în care sunt implicați conducătorii politici din spațiul românesc in sec. XIV-XVI, menționând o asemănare și o deosebire;
Să enumere cei cinci voievozi din Țările Romane care au manifestat rezistența împotriva expansiunii otomane;
Să ilustreze cel puțin doua instituții centrale reprezentative ale Țărilor Romane în secolele XIV-XVI;
Să justifice măsurile adoptate de domnitori pe plan intern, prin care aceștia și-au consolidat autoritatea politică;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru realizarea sarcinii de lucru, se va proceda la organizarea in echipe de câte 4 elevi, astfel încât fiecare echipa din cele 5 echipe formate la nivelul clasei va avea în vedere analizarea unui domnitor care a marcat evoluția Țărilor Romane in perioada Evului Mediu (domnitorul se va regăsi obligatoriu pe lista personalităților predate la clasă). În continuare, se va accesa pagina avizierului virtual, pagina deja cunoscuta (de pe www.padlet.com), urmând sa se exploreze site-urile disponibile referitoare la subiectul deja enunțat și care au fost aduse la cunoștința elevilor. Elevii realizează tema colaborativ, la distanță, utilizând documente Google colaborative Google slides. În această pagina de lucru a clasei se va insera, la final, link-ul către tema realizată, pentru ca întreaga clasa sa se informeze cu privire la conținutul prezentărilor realizate de fiecare echipa in parte. Aceste suporturi pentru prezentări vor fi utilizate ulterior pentru o sesiune de brainstorming, organizată în timpul orei de curs imediat următoare după finalizarea sarcinii de lucru.
Accesări: 1.608
Contribuitor: Denisa Apostu - Facultatea de Drept (2018)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.