Sarcina de lucru pentru elevi:
Revizuiți conținutul materialelor utilizate împreună cu profesorul la clasă (manual, filmulețe, articole etc.) pentru subtema care v-a fost alocată echipei voastre. Alegeți din acestea conceptele pe care le considerați cele mai relevante pentru subtemă (ex.: atitudinea la subtema Caracterul).
Construiți apoi întrebări (minimum 6 pentru fiecare elev din grup) cu privire la aceste concepte, înscriindu-le într-un document Word colaborativ (Google Docs sau Microsoft Word). Discutați și decideți care sunt cele mai potrivite întrebări, păstrând câte 3 din întrebările propuse de fiecare elev. Realizați, cu ajutorul acestora, un chestionar în aplicația Kahoot (sau orice altă aplicație care permite parcurgere sincron în format competiție live).
La data stabilita împreună cu profesorul, în cadrul orei de psihologie, veți rula chestionarul în clasă, clarificând și răspunsurile corecte acolo unde se impune.
Pentru transmiterea link-ului chestionarului către toți colegii, puteți folosi pagina de lucru a clasei voastre din aplicația Padlet.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– Să definească cele mai importante concepte (minimum 4) din tema Structura și dezvoltarea personalității
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi împărțiți în 4 grupe pe cât se poate egale și fiecăreia dintre ele îi va fi alocată una dintre următoarele subteme: temperamentul, aptitudinile, caracterul, creativitatea, din cadrul temei Structura și dezvoltarea personalității. Ei trebuie să lucreze împreună pentru a elabora un chestionar (quiz) cu întrebări din informațiile parcurse la clasă în cadrul subtemei alocate, folosind aplicația Kahoot. De asemenea, vor lucra împreună la prezentarea quiz-ului în clasă. Pentru aceasta, fiecare dintre elevi va elabora un minim de 6 întrebări, pe care le va insera în documentul de lucru Word colaborativ (folosind Google Docs Microsoft Word). După ce toate întrebările au fost formulate, elevii se vor reuni (fizic sau prin Google Meet) pentru a le selecta pe cele mai potrivite (vor decide care sunt cele mai interesante, se vor asigura ca nu se repeta sau nu sunt prea similare). Întrebările selectate (3 dintre cele propuse de fiecare elev) le vor insera, ulterior, într-un chestionar Kahoot (sau Mentimeter, Quizizz, Google forms etc.) - fiecare va insera propriile întrebări, după ce decid împreună, în prealabil, care e ordinea cea mai potrivită. La ora stabilita de Psihologie, vor posta pe pagina de lucru a clasei, din aplicația Padlet, link-ul pentru acces către pagina care permite răspunsul la întrebări. Simultan, vor proiecta pe ecranul clasei pagina din aplicația Kahoot cu întrebări. Întrebările se vor citi cu voce tare de către membrii echipei care prezintă. La chestionar vor răspunde elevii din celelalte 3 echipe, pe echipe. La final, echipa care prezintă va trece din nou prin întrebări și va da indicații cu privire la răspunsul corect (acolo unde s-a răspuns și greșit) și eventuale lămuriri suplimentare. De asemenea, va nota scorurile obținute de echipe. Urmează, în continuare, restul echipelor, în mod similar. la finalul activității, profesorul va prezenta clasamentul punctajelor obținute de echipele de elevi. Activitatea este colaborativă atât pentru partea de realizare a chestionarului (activitate pentru acasă), cât și în ce privește gestionarea quiz-ului (prezentarea instrucțiunilor, citirea întrebărilor, încurajarea răspunsurilor etc.) și răspunsul la întrebări (activități desfășurate la clasă).
Accesări: 460
Contribuitor: Andreea Ioniță - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Quizizz Microsoft Word Mentimeter Kahoot Google Forms Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.