Sarcina de lucru pentru elevi:
În urma activităților de predare și învățare pe care le-am parcurs la capitolul Substanțe simple cu utilizări practice – Metale (fier, cupru, aluminiu) prin care ați studiat simbolul chimic, structura atomului, răspândirea în natură, metodele de obținere, proprietățile fizice și chimice, dar și utilizările acestor substanțe, realizați o schemă cuprinzătoare în care să includeți toate aceste informații folosind aplicația GoConqr (goconqr.com), în special aplicația mindmap a acesteia, pentru un metal ales din cele studiate.
Evidențiați titlul și subtitlurile cu caractere de Times new roman, de 16, Bold, font color alb, iar culorile casetelor să fie diferite. De la titlu ales – metalul ales (caseta principală, colorată cu mov), stabiliți cele 7 subtitluri corespunzătoare (casete secundare, colorate cu albastru, cu aceeași dimensiune) pentru care stabiliți cât mai multe sub-subtitluri (simbol, forme de răspândire, proprietăți fizice, ecuații chimice, imagini pentru diferitele utilizări – casete colorate cu verde).
Pentru că aplicația Mindmap vă permite adăugarea unor note suplimentare, dar și a unor atașamente, completați pentru fiecare subtitlu aceste note (date scurte și interesante, folosind word-ul) și câte un atașament care să conțină o pagină cu informații noi pe care le-ați salvat în calculator sau în contul vostru pe acest site, pentru această temă, realizate pe parcursul anului.
Realizați structura atomului folosind aplicația flowcharts sau mindmap și includeți-o în harta de bază.
Inserați un nor de cuvinte realizat anterior cu aplicația wordart.com pentru subtitlul – proprietăți fizice, de exemplu.
Pentru a evidenția utilizările metalului ales, inserați imagini cu obiecte variate folosind aplicația flashcards.
Elaborați în final un cvintet/ poezie/ eseu/ rebus/ aritmogrif/ desen cu tema aleasă – Fier/ Cupru/ (Aluminiu), într-o casetă pe care s-o evidențiați în partea dreaptă jos a hărții conceptuale cu culoare portocalie. La fel veți nota și numele voastre, într-un chenar în stânga jos.
În final, postați harta cognitivă elaborată în grupul creat pe acest site (sau pe grupul de facebook al școlii, folosind termenul #hartaconceptualaMetal) și pregătiți prezentarea pe care o expuneți în fața colegilor.
Omologată ca mijloc de învățământ pentru nivel gimnazial: rezoluția Ministerului Educației nr. 36.645/I/11.10.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să modeleze structura atomului de metal cunoscând Z și A, indicând simbolul particulelor elementare, numărul și denumirea acestora.
Să identifice formele sub care se găsește metalul în în natură prin scrierea formulelor chimice ale compușilor acestuia, (minim cinci formule/ forme de răspândire).
Să evidențieze principalele proprietăți fizice ale metalului prin folosirea aplicației corespunzătoare norului de cuvinte (www.wordart.com, indicând minim opt caracteristici/ termeni.
Să modeleze ecuațiile chimice corespunzătoare proprietăților chimice a metalului cu ajutorul aplicației Word explicând rolul metalului în procesele chimice sau comportarea lui în aceste procese.
Să evidențieze principalele utilizări ale metalului prin inserarea imaginilor cu obiecte corespunzătoare acestui metal folosind o aplicație digitală (flashcards, din același site, www.goconqr.com), printr-o expunere orală cursivă (minim cinci propoziții).
Să creeze un eseu/ cvintet/ aritmogrif (la alegere) utilizând termenii ce caracterizează metalul ales, respectând structura de construcție acestora.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi grupați câte 2-3 și vor colabora la realizarea proiectului folosind aplicația www.goconqr.com, pentru realizarea hărții conceptuale complexe și postarea ei, pe parcursul a 3-4 săptămâni sau a unui semestru de activitate. Proiectul este anunțat de la începutul semestrului, iar aplicațiile se vor folosi pe parcursul anului pentru ca elevii să fie familiarizați cu acestea. Se specifică elevilor faptul că multe activități realizate pe parcursul anului se vor folosi pentru notarea proiectelor finale (portofolii sau proiecte, materiale sau digitale) și cu cât sunt mai implicați pe parcurs cu atât va fi mai ușor de realizat tema finală (salvarea documentelor cu informații suplimentare despre metale, realizarea norului de cuvinte, alte teme date pe parcursul semestrului). Elevii își vor împărți sarcinile (un elev va include informațiile în aplicație, un elev va verifica și căută informațiile incluse și corectitudinea acestora, un elev va elabora prezentarea și expunerea) sau pot lucra împreună la realizarea hărții, folosind notițele din caiete, datele suplimentare salvate sau elaborate anterior. Având în vedere că sunt propuse și sarcini la alegere vor stabili exercițiul de rezolvat de comun acord pentru a-l include în prezentare. Aceasta aplicație este ușor de folosit atât pentru punerea în evidență a titlului, a subtitlurilor, inserarea de imagini, notarea informațiilor cheie, adăugarea de note, atașamente, dar mai ales realizarea conexiunilor dintre informații și aranjarea lor așa cum se dorește de cel care realizează harta. După realizarea acesteia harta poate fi reeditată, copiată, mutată într-un alt loc, postată într-un grup sau site media, trimisă direct unui grup sau prieten, sau prin email și în final printată.
Accesări: 1.913
Contribuitor: Anamaria Sârbu - Școala Gimnazială Tudor Arghezi, Năvodari (Constanța) (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Go Conqr
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.