Sarcina de lucru pentru elevi:
Accesând link-ul library.livresq.com/view/5f32a22bd84f7a16ac682e3b/, parcurgeți o lecție interactivă despre substantiv. Acolo veți găsi un filmuleț de animație cu informații interesante despre substantiv ca parte de vorbire, despre felul substantivelor și despre numărul și genul substantivului. Sper să vă placă!
Pentru a vă fixa și verifica cunoștințele, puteți să rezolvați chestionarul din link-ul atașat. Apoi vom utiliza aplicația Wordle (wordle.net) pentru a crea nori de cuvinte cu informațiile dobândite și vom prezenta produsul activității utilizând Padlet.com (se dă linkul la avizierul Padlet pregătit pentru această activitate – https://padlet.com/lazaschevicitudorita/v857vj5aoz42p73x).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice substantivele dintr-un text dat, pe baza lucrului cu aplicațiile folosite și a explicațiilor cadrului didactic. Obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev subliniază corect cel puțin 8 din 10 substantive.
Să grupeze substantivele comune și proprii, respectând caracteristica indicată: lucruri, ființe, fenomene ale naturii. Obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev grupează corespunzător cel puțin 8 din 10 substantive
Să aplice cunoștințele însușite în vederea trecerii unui substantiv de la numărul singular la numărul plural. Obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev grupează corespunzător cel puțin 8 din 10 substantive
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii accesează link-ul dat. Acolo găsesc informații importante despre substantiv. Vor nota pe caiet elementele esențiale. Pentru fixarea cunoştinţelor, folosesc aplicaţia Padlet.com https://padlet.com/lazaschevicitudorita/v857vj5aoz42p73x. Vom lucra exercițiile 1, 2, 3 din pagina pregătită, urmărind atingerea obiectivelor de învățare O1, O2 și O3. Cu ajutorul aplicației wordle, vom crea nori de cuvinte după următoarele reguli: 1.folosind substantive la numărul plural, 2. substantive proprii. Elevii primesc feedback, fiecare fiind apreciat pentru munca depusă.
Accesări: 1.178
Contribuitor: Tudorița Lazaschevici - Școala Gimnazială Mareșal Alexandru Averescu, Adjud (Vrancea) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet Livresq
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.