Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un afiș/ panou în format digital cu rezultatele obținute!
Puteți utiliza aplicații colaborative precum Padlet, Witeboard, Canva etc.
Fiecare echipă primește câte patru biletele cu întrebări și exerciții potrivite domeniului ales. De această dată, se lucrează individual timp de 5 min.
Exemple:
Matematicienii au probleme care se rezolvă prin metoda grafică și exerciții cu cele patru operații.
Suma a două numere este 15. Primul este de 4 ori mai mare decât al doilea. Care sunt cele două numere?
Scriitorii trebuie să identifice adjective și substantive, să realizeze transformări, să indice genul și numărul, să creeze comparații.
Găsește comparații pentru adjectivele din textul: ”Vulpea vicleană a văzut că băiatul cu părul galben avea un trandafir parfumat.”
Exploratorii primesc texte în care sunt caracterizate diferite animale și plante, fără să fie denumite.
Este o plantă perenă cu tulpină lemnoasă și spinoasă, cu flori într-o varietate mare de culori (roz, alb, mov, galben, roșu, vișiniu) și un parfum foarte plăcut. Preferă locurile însorite pentru a crește armonios și a înflori abundent.
Muzicienii trebuie să identifice instrumentele muzicale la care cântă sau la care ar dori să cânte unii colegi.
Albe, negre, înalte sau grave, pot cânta deodată sau pe rând. Toate stau închise într-o casă de lemn cu trei picioare.
Sportivii primesc niște ghicitori cu sporturi practicate chiar de ei: prezintă reguli ale sportului și caracteristici ale sportivilor, mimează acțiuni legate de acele sporturi.
Te îmbraci în alb, dar nu în pijama,/ Nu vrei să dormi, dar totuși, ai saltea,/ Te legi la cap, dar nu te doare,/ Dai lovituri câștigătoare./ Îl bați pe adversar, dar nu îl lovești,/ Cu strigăte mari îl copleșești./ Cine ești?
Pictorii primesc provocarea să identifice patru culori, să spună cum se obțin.
Câmpul e plin de flori. Sunt micuțele ”Nu-mă-uita”. Ce culoare are ea și cum o putem realiza?
Îngerii trebuie să identifice patru însușiri pozitive votate de elevi ca fiind caracteristice pentru clasă.
Copil ca tine sunt și eu/ Și-mi place să mă joc și mie/ Și ….. trebuie să-ți fie /De spaima și de plânsul meu!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1 – Cultivarea respectului de sine al elevilor și al respectului față de alte persoane;
O2 – Construirea și stabilirea bunelor relații în interiorul grupului;
O3 – Să utilizeze terminologia specifică celor patru operații, respectând ordinea efectuării lor;
O4 – Să recunoască părțile de vorbire (substantive și adjective), indicând genul și numărul acestora;
O5 – Să realizeze comparații pentru adjectivele identificate;
O6 – Să identifice și să caracterizeze diferite plante și animale;
O7 – Să identifice principalele caracteristici ale instrumentelor muzicale indicate și să interpreteze piese muzicale accesibile
O8 – Să cunoască noțiuni elementare de teorie a muzicii (cheia sol, portativul, notele muzicale);
O9 – Să identifice sporturile practicate de colegi și să prezinte câteva reguli elementare;
O10 – Să utilizeze în exprimare noțiuni plastice precum: culori primare și secundare, nonculori, amestecuri;
O11 – Să diferențieze trăsăturile morale în funcție de aspectul pozitiv sau negativ al acestora.
O12 – Să identifice caracteristicile cele mai sugestive care pot fi incluse în blazonul clasei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare grup va realiza o prezentare/ afiș/ panou în format digital cu rezultatele obținute, lângă care sunt liberi să adauge desene, alte provocări similare, linkuri la diverse resurse etc.
Accesări: 978
Contribuitor: Luminița Tomuța - Școala Gimnazială Nr. 7 Sfânta Maria, Timișoara (2023)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Matematică Ştiinţe Educaţie muzicală Arte/ Educaţie artistică Educaţie fizică Cultură civică Matematică și explorarea mediului Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: whiteboard vision board Padlet Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.