Sarcina de lucru pentru elevi:
Vizitați paginile recomandate pentru studiul asupra operei comice în contextul literaturii clasicismului francez, concentrându-vă asupra rolului personajului periferic în comedia Tartuffe de Moliere. Vizitarea paginilor se realizează prin accesarea link-urilor de pe FunSchooling, pagina de lucru a clasei.
Veți lucra în echipe de câte trei, la alegerea voastră, și va trebui, pe baza informațiilor preluate de pe paginile web, să realizați o prezentare sintetică despre opera lui Moliere, utilizând aplicația Padlet. Fiecare elev va trebui să contribuie la această prezentare, astfel încât munca în echipă să fie una eficientă și echilibrată.
Fiecare elev își va alege o anumită temă specifică operei comice și va realiza un „nor de cuvinte”, în care va insera cuvintele cheie și motivele specifice acelei teme, cu scopul ca prezentarea să fie una interactivă. După finalizarea prezentării, aceasta va fi încărcată pe pagina de lucru a clasei, deoarece, astfel, fiecare grupă va putea vedea și munca celorlalți elevi. Este încurajată originalitatea și accesarea altor surse de informație. Este de menționat faptul că, prezentarea poate fi realizată și în alte aplicații, cum ar fi Sway, Prezi, Glogster etc., de preferat fiind totuși Padlet.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască motivele şi temele principale din cadrul unei opere.
Să plaseze opera ȋn context.
Să identifice influența spectacolului popular și a commediei dell’arte asupra operei lui Molière și a altor autori de comedie.
Să explice funcția operei comice în contextul literaturii clasice și a conceptului de personaj periferic în contextul tradiției spectacolului popular.
Să enumere cel puţin doi artişti ai acestei perioade ( Pierre Corneille, Jean Racine).
Să identifice caracteristicile generale ale operei comice.
Să explice ideea de personaj periferic.
Să identifice elementele specifice spectacolului popular în opera lui Molière.
Să analizeze critic informația preluată de pe surse web cu scopul de a utiliza noțiuni corecte și relevante în realizarea sarcinii de lucru.
Să utilizeze modalități alternative de expresie în realizarea prezentării cu scopul de a crea o atmosferă cât mai plăcută și atractivă de învățare și de a face cât mai accesibilă informația.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
După finalizarea orelor de curs asupra perioadei clasicismul francez, cu precădere opera comică a lui Moliere, elevii vor trebui să realizeze o prezentare pe echipe în aplicația Padlet, având la dispoziție o săptămână. Prima etapă, ce se va desfășura chiar în ora în care tema va fi propusă, va consta în alegerea echipelor. În urma acestei etape, fiecare echipă va cădea de acord asupra aplicației pe care o va utiliza pentru prezentare. După stabilirea acestor etape, elevii fiecărei echipe își vor stabili rolurile, astfel încât documentarea pe paginile web să fie cât mai sistematică și mai eficientă. Elevii își vor alege, astfel, câte o anumită temă din opera lui Moliere asupra căreia se vor concentra pe parcursul documentării. După consultarea surselor și luarea notițelor, elevii vor lucra la forma prezentării, astfel încât, la final, aceasta să aibă o structură coerentă, dar și atractivă. După finalizarea prezentării, elevii o vor încărca pe pagina de lucru a clasei, unde vor putea să primească feedback de la ceilalți colegi.
Accesări: 917
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Prezi Padlet Microsoft Sway Glogster
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.