Sarcina de lucru pentru elevi:
[Tema: Managementul informațiilor și a învățării, Subtema: Tehnici și stiluri noi de învățare, Subiectul lecției: Clasificarea și evaluarea resurselor relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat]
Stimați elevi, cu scopul de a realiza o hartă conceptuală în care să prezentați resurse relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat, veți constitui patru grupuri de lucru. Cele patru grupuri vor cuprinde câte cinci membri.
Membrii primului grup, Grupul Exploratorilor, utilizați motoarele de căutare!
Membrii celui de-al doilea grup, Grupul Specialiștilor în Clasificare, preluați informațiile descoperite de colegi și colaborați pentru conceperea criteriilor de clasificare și gruparea resurselor respective!
Membrii celui de-al treilea grup, Grupul Evaluatorilor, evaluați resurse relevante clasificate!
Membrii celui de-al patrulea grup, Grupul Generatorilor de Hărți mentale, realizați harta conceptuală!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să elaboreze (prin enumerare) o listă cu sugestii pentru resurse relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat;
O2. Să clasifice resursele relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat cuprinse în lista de sugestii;
O3. Să evalueze resursele relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat clasificate anterior;
O4. Să creeze o hartă conceptuală care să redea resurse relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Membrii primului grup vor căuta pe diverse motoare de căutare: Google Chrome, Safari, Microsoft Edge etc. resurse relevante cu privire la învățarea pentru Examenul Național de Bacalaureat, precum site-ul oficial al Ministerului Educației (edu.ro), platforma educațională e_Bac.ro etc, fiecare membru având sarcina de a descoperi cel puțin trei resurse relevante. Elevii din cel de-al doilea grup vor prelua informațiile descoperite de membrii primului grup și vor colabora pentru a concepe criteriile de clasificare, de exemplu programe de examen, ordine și metodologii și exerciții și simulări la materiile la care au optat să susțină probele Examenului Național de Bacalaureat, respectiv Proba E.a) Limba și literatura română, proba E.c) Proba obligatorie a profilului și proba E.d) Proba la alegere a profilului etc. și a realiza gruparea resurseler respective. Membrii celui de-al treilea grup vor evalua resurse relevante clasificate, prioritizând criteriile de clasificare. Membrii celui de-al patrulea grup vor realiza harta conceptuală, utilizând, la alegere, unul dintre instrumente de hărți mentale colaborative precum MindMeister, Coggle etc.
Accesări: 2
Contribuitor: Ioana-Daniela Manu - Liceul Tehnologic de Petrol, Moreni (Dâmboviţa) (2025)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: SpicyNodes Miro Mindomo MindMup Mindmeister MapHub Mapchart
Căutare avansată
![]()
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.