Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un proiect care să răspundă întrebării: Cine a fost Mihai Eminescu?
Puteți realiza un afiș pe o coală de hârtie/ carton sau puteți utiliza orice platformă online care permite elaborarea de materiale multimedia (text, imagine, film): Canva, Moovly, Padlet (recomandat), Visme, Google slides etc.
Proiectul poate să cuprindă orice informație legată de poetul național: Când îl sărbătorim?, Unde s-a născut?, Ce poezii a scris?, Cine era cel mai bun prieten?, Cum îl sărbătorim?, De ce îl sărbătorim?, Unde și-a făcut studiile?, Cum se numeau părinții lui?, Care a fost importanța pentru cei din jurul lui în timpul vieții și după moartea sa?, A scris și altceva în afară de poezii?
Fiecare grupă va culege cel puțin șase informații din cele solicitate, pentru realizarea proiectului.
Forma de organizare: patru grupe a câte cinci elevi fiecare; așezarea băncilor este reconfigurată facil pentru a putea lucra în echipă.
Materiale care se pot folosi: cărți cu poezii, fișe de lucru, tabletele sau telefoanele pentru informațiile solicitate, rebusuri, prezentare ppt (materialele sunt pregătite de învățător o parte și o parte de către elevi.
La începutul orei, elevii așază pe bănci materialele aduse – cărți, informații scrise, poze etc.
Timpul de lucru: 25 de minute, din care, orientativ: documentare preliminară – 5 minute, planificarea activității – 2 minute, citirea și căutarea informațiilor – 8 minute, realizarea proiectului – 10 minute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Competențe generale vizate:
3. Receptarea de mesaje scrise în diverse contexte de comunicare
4. Redactarea de mesaje în diverse situații de comunicare
Valori și atitudini
Cultivarea interesului pentru lectură și a plăcerii de a citi, a gustului estetic în domeniul literaturii.
Stimularea gândirii autonome, reflexive și critice în raport cu diversele mesaje receptate.
Competențe specifice
3.1. Extragerea unor informații de detaliu din texte informative sau literare
3.4. Evaluarea conținutului unui text pentru a evidenția cuvinte-cheie și alte aspecte importante ale acestuia
4.2. Redactarea unor texte funcționale simple care conțin limbaj vizual și verbal
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Etape: (1.) Concentrarea asupra problemei de investigat: Elevii, împărțiți în patru grupe a cinci elevi fiecare studiază sarcina primită, (aceeași sarcină este valabilă pentru toate grupele). Vor cerceta materialele aduse, vor decide asupra modalităților de lucru. (2.) Explorarea posibilităților de rezolvat/ realizat: Își împart munca în fragmente mai mici (care caută informații desprinse din sarcina de lucru pe bucăți: data nașterii, poeziile, prietenii, părinții, importanța etc) și apoi notează informațiile găsite. Fiecare grup de elevi are șapte fișe pe care le vor completa cu informațiile găsite. (Anexele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). Găsesc cele mai bune soluții pentru rezolvarea corectă și la timp a sarcinii. (3.) Raportarea/ prezentarea rezultatelor obținute: Prezintă în fața clasei rezultatele obținute. (4.) Consolidarea cunoștințelor/noțiunilor presupuse de realizat investigației, valorificarea ideilor elevilor și a demersurilor convergente în identificarea soluțiilor: Se face prezentarea ppt pregătită în prealabil și se valorifică ideile elevilor în identificarea celor cerute de sarcină. (5.) Aplicarea rezultatelor obținute în sensul relațiilor interdisciplinare care pot fi stabilite și al legăturii cu viața reală: La final, se recompensează cu puncte fiecare prezentare și pe baza banilor obținuți (bani de jucărie de la Monopolis) vor avea de găsit cartea pe care o vor câștiga drept premiu, în funcție de banii câștigați, de la Târgul de carte amenajat într-un colț al clasei. Reflecţii asupra lecţiei: - discuţiile în grup au ajutat copiii să repete şi să-şi extindă cunoştinţele; - copiii au realizat conexiuni logice activizându-şi procesele de revizuire rapidă; - fiecare copil a devenit răspunzător nu doar de sarcimile individuale, ci și de sarcinile în grup; - ei s-au ajutat unii pe alţii, au cooperat între ei şi s-au învăţat reciproc; - şi-au împărtăşit ideile unii altora şi au devenit competitivi; - au devenit mai curajoşi, implicându-se activ pe tot parcursul activităţii; - desfăşurat în această atmosferă (de joc), copiii au fost mai relaxaţi şi mai deschişi în comunicare.
Accesări: 854
Contribuitor: Aurora Istratie - Liceul Tehnologic Mihai Viteazu, Vulcan (Hunedoara) (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Visme vision board Padlet Moovly Google Slides Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.