Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Textul narativ literar

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pornind de la lista cu operele pe care le-ați avut de citit în vacanța de vară, alcătuiți o prezentare a textului care v-a plăcut cel mai mult. În prezentarea voastră trebuie să redați informații privind: autorul, naratorul și personajele (principale, secundare, episodice, etc.), să întocmiți planul simplu de idei și să realizați un rezumat al acțiunilor ce se petrec în fiecare dintre momentele subiectului.

În plus, construiți un avatar care să fie reprezentativ pentru subiectul operei sau pentru autor.

Pentru realizarea prezentării, folosiți-vă de una dintre aplicațiile online precum: Prezi, Padlet sau Sway. Pentru realizarea avatarului, folosiți-vă de Toondoo sau GoAnimate.

Postați link-ul pe contul clasei din cadrul platformei EasyClass (https:www.easyclass.com/front-user/login), în termen de două săptămâni.

Notă: Alegeți-vă textul cu atenție! Respectați termenul limită!

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să selecteze un text literar citit care să se încadreze în genul epic
Să identifice date despre autor, narator și personaje dintr-un text citit
Să întocmească planul simplu de idei al unui text literar
Să realizeze rezumatul unei opere literare pe momentele subiectului
Să identifice ideea centrală a textului sau principalul aspect definitoriu despre autor

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare elev va rezolva tema acasă, lucrând individual. Din lista lecturilor efectuate în vacanța de vară, elevii vor selecta textul care le-a plăcut cel mai mult, dar vor avea grijă ca în conținutul acestuia să se întâlnească toate elementele cerute (adică textul să aparțină genului epic). Utilizând una dintre aplicațiile online, elevii vor realiza, pe rând, fiecare cerință, incluzând în prezentare informații despre autor, narator și operă, identificând elementele cheie și structurându-le în planul simplu de idei și realizând rezumatul pe momentele subiectului. Ultima cerință este cea care le stimulează creativitatea, astfel, realizarea avatarului va demonstra cât de bine elevul a înțeles textul și cât de multe informații cunoaște acesta despre autor. La final, elevii vor încărca prezentările pe platforma easyclass creată de profesor și disponibilă fiecărui elev. După expirarea timpului de trimitere al prezentărilor, profesorul va prezenta câteva dintre temele trimise de elevi și vor discuta la nivel colectiv despre genul epic și trăsăturile acestuia. Aplicația are scopul ca elevul să își dezvolte cunoștințele de realizare a unei prezentări, pornind de la o operă literară și de a diversifica metodele de lucru.


Accesări: 5.320
Contribuitor: GABRIELA CONSTANTINESCU - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Toondoo Prezi Padlet Microsoft Sway GoAnimate (Vyond) Easyclass

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite