Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru a demonstra că ați înțeles că fiecare personaj dintr-o fabulă reprezintă o anumită tipologie umană, realizați câte un avatar, utilizând platforma Voki (https://www.voki.com/site/create). Lucrați în perechi, alegeți o fabulă care să vă inspire și personalizați avatarul cât mai în detaliu. Apoi, adăugați un text sau înregistrați câteva informații despre fiecare avatar în parte: ce tipologie reprezintă, care este relația lui cu celelalte personaje etc.
După terminarea temei, veți posta linkul într-un Padlet. Verificați dacă totul este în regulă.
După terminarea timpului limită de predare a temei (în această seară, la ora 19:00), veți putea nota (după ora 20:00) avatarul care vă place cel mai mult și vi se pare că a întrunit toate cerințele. Nu aveți voie să vă notați propriul avatar și nu puteți nota mai multe avataruri. Alegeți-l pe cel mai potrivit.
Aștept cu interes să vă redescopăr creativitatea! Inspirație!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să realizeze un avatar virtual care să reprezinte un personaj dintr-o fabulă, la alegere, utilizând schema dată pe platforma Padlet, menționând, în prezentarea avatarului, care este tipologia umană pe care o reprezintă (pentru nota 10)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Dat fiind faptul că elevii sunt fascinați de tehnologie și își construiesc, în mod constant, avataruri în varii jocuri, această temă li s-ar părea mai mult decât atractivă. Fiecare elev își va alege un partener cu care să colaboreze într-o manieră relaxată, să aibă principii și valori asemănătoare. Ulterior, își vor alege o fabulă, citită în clasă sau în particular, indiferent că este din literatura română sau universală, vor identifica personajele acesteia și, la o relectură, vor putea să își dea seama ce reprezintă fiecare, ce tipologie umană scoate în evidență și ce relație există între ele. Plecând de la aceste aspecte, vor putea construi câte un avatar, particularizându-l corespunzător. Vor scrie câte un scurt text sau se vor înregistra, creând o prezentare a personajelor. Tema va fi postată într-un Padlet. Profesorul va verifica dacă avatarurile corespund cerințelor. Totodată, elevii vor putea nota avatarul preferat, neavând voie să îl puncteze pe al său. Echipa care adună cele mai multe aprecieri va primi notă maximă.
Accesări: 598
Contribuitor: Simona Miron - Școala Gimnazială, Vaduri (Neamț) (2023)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.