Sarcina de lucru pentru elevi:
Sarcina pe care o aveți de realizat o veți face prin intermediul Padlet – padlet.com/irinaairinas/fa3hmgq797caoean . Fiecare dintre elevi va primi un stat la o anumita Latitudine și va trebui să-l caracterizeze din punctul de vedere al peisajului geografic.
Astfel, fiecare dintre elevi va avea un Padlet (de preferat Padlet Canvas) în care va trebui să aibă următoarele detalii:
- Localizarea țării respective la nivel de continent;
- Clima – tip de peisaj;
- Hidrografie;
- Flora si Fauna (fiecare dreptunghi va avea denumirea speciei de plantă/ animal – maxim 3 dreptunghiuri de fiecare);
- Soluri;
- Resurse naturale 1-2;
- Impactul antropic – se pot folosi diagrame, grafice;
- Opțional – o concluzie.
Veți avea timp de lucru o săptămână pentru a crea padletul.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să explice corelația dintre mediul analizat și elementele sale;
Să observe relația dintre peisajele geografice si impactul antropic in mediul respectiv;
Să interpreteze diagrame , grafice legate de peisajul geografic;
Să utilizeze termeni geografici in functie de peisajul atribuit;
Să coreleze tipul de peisaj cu realitatea si elementele geografice specifice din arealul studiat.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor intra pe Padlet, își vor face un cont gratuit. Vor crea un Padlet de tip Canvas pentru care își vor seta un fundal. Fiecare dintre ei își va putea adăuga mai multe casete în prezentare. Exemplu : După ce elevii au creat Padletul de tip canvas vor apăsa pe + pentru a adăuga entități (dreptunghiuri unde e poate scrie, se pot adăuga video-uri, link-uri fotografii). Spania - un dreptunghi in care vor pune o harta a Europei in care aceasta tara este evidențiată, la partea de text pot spune ca se află in Europa de Sud-Vest; Climatul mediteraneean in zona de sud est si temperat continentala in Nord Vest=> tip de peisaj (mediteraneean); Hidrografia - vor denumi cateva rauri si pot pune chiar fotografii la fiecare entitate; Flora si fauna - un dreptunghi - " Maquis- planta specifica zonei mediteraneene "+ o fotografie cu aceasta si inca 2 exemple la fel si pentru fauna; Soluri : un tip de sol - cateva informatii generale despre solul respectiv si o poza a acestuia Resurse naturale : 2 exemple de resurse informatie schematica si fotografii. Impactul antropic : exemple 2 (pozitive/ negative in functie de tara) se pot folosi diagrame de exemplu pentru despaduriri; Concluzia ar trebui sa se lege de interactiunea acestor elemente importante ale peisajului.
Accesări: 1.266
Contribuitor: Irina Riegler - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.