Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Chimie > Clasa a VIII-a >

Tipuri de reacții chimice

Sarcina de lucru pentru elevi:

I. Studiați materialele video din manualul de chimie Editura Art, apoi răspundeți la următoarele întrebări:

https://catalog.manualedigitaleart.ro/art-chimie8/v1/audio/cs8_p37.mp3
Scrie ecuația chimică de formare a acidului fluorhidric. Ce tip de reacție ai recunoscut?

https://catalog.manualedigitaleart.ro/art-chimie8/v1/video/p50_Animatie%2020_1.mp4
Identifică ustensilele de laborator folosite și tipul reacției chimice din punct de vedere termochimic.

https://catalog.manualedigitaleart.ro/art-chimie8/v1/video/p68_Animatie%2012%20v2%20b_1.mp4
Definește reacția de neutralizare, apoi specifică de ce culoarea indicatorului a virat de la incolor în roșu carmin?
Ce importanță are acest fapt în chimie?
Cum putem identifica dintre 2 eprubete care au volume egale de soluții de acid clorhidric si sol. de hidroxid de sodiu, eprubeta cu sol de acid?

https://catalog.manualedigitaleart.ro/art-chimie8/v1/video/p78_Animatie%2026_1.mp4
Specifică cum putem recunoaște acidul sulfuric dacă în 2 eprubete avem volume egale de soluții de acid clorhidric și acid sulfuric?

II. Găsiți soluțiile rebusului interactiv:
https://www.didactic.ro/r/afmjpt

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să observe transformările în cadrul unor procese chimice în activități multimedia prin completarea unor fișe de observare
2. Să analizeze procesul prin care se pune în evidență reactivitatea unui metal în baza observațiilor experimentale
3. Să investigheze tipul reacției chimice după criteriile stabilite
4. Să identifice substanțele compuse cu reactivi specifici
5. Să identifice procese exoterme/ endoterme, lente/ rapide, catalizate/ necatalizate, reversibile/ ireversibile din viața cotidiană

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii își vor însuși și fixa noțiunile temei. în baza studiului activităților multimedia din manualul de chimie privind tipurile de reacții chimice, dar și în urma completării rebusului interactiv de pe didactic.ro. După rezolvare, vom verifica răspunsurile pe grupe de elevi, apoi ne vom autoevalua.


Accesări: 968
Contribuitor: Grety-Irina Moroi - Școala Gimnazială Mihai Drăgan, Bacău (2021)

Alte activități pentru: Chimie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: manuale digitale jocuri

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite