Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a XII-a >

Tipuri de roman în perioada postbelică

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați un eseu cu tema „Tipuri de roman în perioada postbelică”, utilizând informații multimedia, dar și referințele bibliografice sugerate de profesor la clasă.

În elaborarea temei, folosiți aplicațiile online Genial.ly (recomandat) sau Prezi, Padlet, Glogster, Sway.

Modul de lucru
Fiind o temă complexă, va fi o activitate de echipă, cu 5 membri.
Timp de lucru: 4 săptămâni.
Posibilă abordare a temei:
• Prezentare generala (contextul epocii, periodizare)
• Tipuri de roman în perioada postbelică
– romanul realist- psihologic
– romanul cu elemente eseistice sau eseul romanesc
– romanul „obsedantului deceniu” sau romanul politic
– proza postmoderna- romanele „optzecistilor”

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să descrie, pe scurt, contextul textelor studiate prin raportare la epoca sau curente culturale/literare
Să pună în relație diverse informații pentru a construi o imagine integrată a fenomenului cultural romanesc

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Se urmareste punerea in context a textelor studiate prin raportare la epoca sau curente culturale/literare și constituirea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural romanesc, prin integrarea si relationarea cunostintelor asimilate. Tema constă în elaborarea, în echipă, a unui eseu de sinteza cu titlul: Tipuri de roman in perioada postbelica. Fiecare elev isi va alege o subtema pe care o va dezvolta si aprofunda. Vor vizita cateva dintre resursele online recomandate de catre profesor, selectand si structurand informatiile. Fiecare elev va aduna informatia si o va transpune intr-un text sintetic. Subtemele vor ajunge in contul fiecarui elev, ei avand nevoie de informatiile respective in elaborarea eseului. Elevii vor avea o pagina utilizand orice aplicatie online le este mai familiara. Se recomanda folosirea platformei Genial.ly sau alte aplicații: Prezi, Padlet, Glogster, Sway.


Accesări: 1.369
Contribuitor: Daria Radu - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Prezi Padlet Microsoft Sway Glogster Genially

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite