Sarcina de lucru pentru elevi:
La etapa reactualizării vechiului conținut, pentru a vedea cunoștințele elevilor
dobândite anterior, cadrul didactic, împreună cu elevii, vor purta o discuție despre concurență și manifestarea ei, pornind de la un scurt test tematic Kahoot, realizat în prealabil de profesor.
„Ce credeți ca este concurența?” – Concurența este este reprezentată de agenți economici pe piață pentru a-și realiza propriile interese, astfel încât libertatea niciunuia dintre ei sa nu fie îngrădită. Astfel, fiecare agent al pieței are libertatea să producă, să vândă și să cumpere ce îi convine la prețul și în condițiile pe care le consideră cele mai favorabile.
„Cum se poate manifesta concurența?” – Concurența se poate manifesta în ceea ce privește dezvoltarea producției, îmbunătățirea gradului de servire, reducerea costurilor.
La etapa creării motivației, le voi afișa elevilor pe videoproiector două rebusuri care vor conține la final pe coloana AB titlul lecției si anume: „Tipurile de concurență” si „Structurile de piață”.
La etapa dirijării noului conținut, le voi prezenta elevilor pe videoproiector conținuturile pe care și le vor însuși pe tot parcursul desfășurării lecției, prin intermediul unui power-point, informații însoțite în permanență de exemple din viata de zi cu zi, pentru a înțelege mai bine și mai aplicat.
„Tipurile de concurență sunt: corectă sau loială, neloială sau incorectă, perfectă sau imperfectă.
Piața este de două feluri: piața cu concurență perfectă și piața cu concurență imperfectă.
Caracteristicile pieței cu concurență perfectă sunt: atomicitatea pieței, transparența pieței, omogenitatea perfectă a bunurilor marfare, intrarea și ieșirea liberă de pe piață și mobilitatea perfectă a factorilor de producție.
Structurile de piață existente pe piața cu concurență imperfectă sunt: piața monopolistică, piața de oligopol, piața de monopol ( exp: eu detin singurul magazin de pantofi din statul , iar nimeni nu mai are astfel de magazin), piața de oligopson și piața de monopson.”
La evaluarea activității, elevii vor avea de rezolvat o fișă de lucru, în Kahoot, pe care o pot relua și acasă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1- să numească tipurile de concurență, pe baza informațiilor prezentate;
O2- să enumere trei din cinci caracteristici ale pieței cu concurenta perfecta pe baza informațiilor;
O3- să denumească structurile de piață existente pe piața cu concurență imperfectă;
O4- să rezolve rebusul pe baza explicațiilor oferite de propunătoare;
O5- să rezolve corect cel puțin patru din şase exerciții cuprinse în fișa de evaluare.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
La reactualizarea vechiului conținut, crearea motivației si dirijarea noului conținut, mă voi adresa frontal elevilor. Fișa de lucru (în Kahoot) va fi rezolvata individual, de fiecare elev în parte, în clasă, utilizând propriul telefon mobil. Vor relua testul și acasă încercând să obțină maxim de puncte, aceasta constituind tema pentru data viitoare.
Accesări: 2.123
Alte activități pentru: Economie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Kahoot jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.