Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți forma trei echipe de câte 8 elevi. Vă veți alege un reprezentant. Fiecare reprezentant va trage un bilet cu tema: triunghiul isoscel, triunghiul echilateral și triunghiul dreptunghic.
Pentru fiecare dintre cele trei categorii de triunghiuri particulare, veți scrie definiția și proprietățile învățate într-un Google Docs cu ajutorul butonului Inserare – Ecuații (Insert – Equation) și apoi veți rezolva problema propusă pe bilet.
Veți deschide avizierul online al orei de matematică de pe padlet.com (se precizează link-ul direct) și veți posta fișierul sub formă de document Word.
Fiecare reprezentant al grupei va adăuga un comentariu la postările celorlalte grupe (Îmi place pentru că… sau Nu îmi place pentru că…)
Timp de lucru 40 minute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să utilizeze criteriile de congruență și proprietățile unor triunghiuri particulare pentru determinarea caracteristicilor unei configurații geometrice
2. Să exprime în limbaj geometric simbolic şi figurativ a caracteristicilor triunghiurilor particulare
3. Să transpună, în limbaj specific, o situație dată legate de geometria triunghiului, să rezolve problema obținută și să interpreteze rezultatele
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Reprezentantul fiecărei grupe va deschide un document colaborativ Google Docs și va trimite link-ul colegilor de grupă. Se vor împărți sarcinile în interiorul grupei : elev 1 - scrie definiția, elev 2 - scrie proprietăți care rezultă imediat din definiție, elev 3 - proprietățile liniilor importante, elev 4 - datele problemei, elev 5 - realizează figura (în Paint) și apoi o importă în document, elevi 6, 7, 8 - rezolvă problema și redactează demonstrația. La final, reprezentantul fiecărei grupe afișează link-ul documentului la avizierul online pe padlet.com și comentează la postările celorlalte grupe.
Accesări: 692
Contribuitor: Laura-Diana Brutaru - Școala Gimnazială Căpitan Aviator Mircea T. Bădulescu, Buzău (Buzău) (2021)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.