Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică și explorarea mediului > Clasa a II-a >

Unități de măsură: Unități de măsură pentru lungime

Sarcina de lucru pentru elevi:

Astăzi vom începe prin a viziona un film –  https://www.youtube.com/watch?v=6e-r7ZHNufI – în care vom vedea unitățile de măsură nonstandard. Vă prezint instrumentele de măsură pe care le vom folosi pentru a efectua
mai multe măsurători.

Primul nostru joc va fi să măsurăm clasa cu ajutorul pasului. Doi elevi vor măsura clasa și vor descoperi câți pași are. Apoi vom măsura clasa cu unul din instrumentele prezentate: metrul de tâmplărie, metrul de croitorie, o riglă și o ruletă. Instrumentul cel mai util pentru măsurarea clasei este ruleta.

Vom măsura cartea cu palma și vă veți gândi în ce grad măsurătoarea noastră este precisă. Dacă vom efectua măsurătorile cu palma, vom descoperi ca vom avea rezultate diferite; dacă vom folosi rigla, vom obține același rezultat, indiferent de cine măsoară sau de câte ori măsurăm – aceasta este un rezultat corect.

Vom merge în curtea școlii să măsurăm terenul de sport, lungimea holului și grosimea copacilor din curtea școlii. Vom observa că pentru a măsura grosimea copacilor avem nevoie de metru de croitorie.

Cu ajutorul aplicației distante.ro, vom afla distanța pana la diferite obiective propuse pentru a merge în excursie.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere obiecte și mărimi măsurabile cu metrul;
Să enumere instrumentele de măsură pentru lungimi și să le recunoască direct sau după imagini;
Să utilizeze instrumente pentru măsurarea lungimilor mai mici decât metrul – centimetrul, milimetrul;
Să rezolve exerciții de adunare şi scădere fără trecere / cu trecere peste ordin în concentrul 0-1000, în care valoarea numerelor să reprezinte mărimi exprimate în metri, cm;
Să rezolve corect probleme cu conținut aplicativ la lungimi exprimate în centimetri/ metri;
Să utilizeze corect limbajul matematic specific;
Să explice importanța și necesitatea utilizării metrului/ centimetrului în viața cotidiană, efectuând măsurători simple.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor colabora, vor efectua măsurători, iar ceilalți vor nota, vor estima și fiecare va veni cu predicția sa referitoare la măsurători. Ca temă, le solicit să intre într-un fișier google sheets și să dea exemple de alte măsurători pe care le-au făcut acasă cu părinții.


Accesări: 609
Contribuitor: Simonica Sonia Neagoe - Școala Gimnazială Bălilești (Argeș) (2020)

Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: YouTube simulări

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite