Sarcina de lucru pentru elevi:
Activitatea este concepută pentru a consolida trăsăturile morale ale persoanei și înțelegerea raporturilor noastre cu ceilalți oameni. Elevii vor putea face clic, în materialul suport, pe fiecare cuvânt din imaginea „Copacul valorilor morale”, identificând comportamente moral-civice specifice vieții cotidiene, făcând asocieri cu personaje din lecturi și proverbe pe înțelesul copiilor. Se concluzionează cât de importante sunt valorile morale pentru ființa umană.
Se prezintă elevilor imaginea de tip nor de cuvinte, creat în forma unui copac: https://wordart.com/gey2dt49yuyq/copacul-valorilor-morale
Descoperiți în imagine valorile morale ale persoanei!
Selectați valorile morale!
Analizați imaginea!
Asociați valoarea morală cu comportamentul specific!
Discutați despre personajele prezentate!
Prezentați lista voastră cu valori personale!
Ordonați valorile morale!
Dați exempe de proverbe despre o valorile morale învățate!
Ați ajuns la final!
Activitate pe grupe (Copacul valorilor)
Într-un coșuleț vor fi mere pe care sunt scrise trăsături pozitive, fapte bune și trăsături negative, fapte rele.
Fiecare copil va alege câte două mere pe care le va lipi astfel:merele bune (arată trăsături pozitive, fapte bune) în copac și cele rele (trăsături negative, fapte rele) jos, lângă copac (anexa 1)
Fiecare echipă își va desemna un reprezentant care va prezenta rezultatele grupei sale. Se va desemna grupa câștigătoare – cea care aranjează bine toate merele.
Discuții generalizatoare:
Ce poate reprezenta copacul? (o familie, un grup, o comunitate)
Dar merele (oamenii cu trăsăturile lor pozitive și negative)
Ce facem cu merele de jos? (Încercăm să schimbăm trăsăturile negative, arătăm că sunt greșite, le răspundem cu bunătate).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: să identifice normele morale din contexte diferite;
O2: să dea exemple de proverbe ce ilustrează valorile morale învățate;
O3: să scrie cuvinte cu sens asemănător/opus pentru cuvintele care denumesc valorile morale;
O4: să identifice valorile morale care stau la baza relațiilor cu ceilalți oameni;
O5: să prezinte propria listă de valori morale.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Accesări: 195
Contribuitor: Liana Moza-Becheanu - Școala Gimnazială Miron Pompiliu, Ștei (Bihor) (2024)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordClouds WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.