Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Vector de frecvență && Vector construit (Exercițiu-test)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)

Descriere:

Acest exercițiu interactiv se concentrează pe învățarea și aplicarea metodei de ordonare a cifrelor utilizând un vector de frecvență, o structură de date ce permite analiza detaliată a frecvenței fiecărei cifre dintr-un număr specific. O caracteristică cheie a acestui vector este că fiecare index reprezintă o cifră posibilă, iar valoarea asociată indexului indică cât de des acea cifră apare în număr. Acest mecanism facilitează atât identificarea cifrelor existente, cât și a celor lipsă, optimizând afișarea frecvenței fiecărei cifre.

Adoptarea vectorului de frecvență nu numai că facilitează ordonarea cifrelor în mai multe moduri, dar stimulează și explorarea dinamicii între poziția elementelor în vector și frecvența lor. Activități practice, precum ordonarea crescătoare sau descrescătoare a cifrelor unui număr, cu posibilitatea de a separa cifrele pare de cele impare în prealabil, contribuie la dezvoltarea abilităților de gândire algoritmică și critică. Aceste competențe sunt esențiale pentru progresul în domeniul programării, inclusiv în cadrul limbajului C++.

Procesul de învățare este amplificat printr-un mecanism de feedback interactiv, caracterizat prin semnale vizuale pozitive (verde) sau negative (roșu), care angajează și eficientizează experiența educațională pentru elevi, îmbunătățindu-le înțelegerea și abilitățile de programare.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 3. Elaborarea algoritmilor de rezolvare a problemelor
Competența specifică vizată prioritar: 3.1. Prelucrarea datelor structurate în tablouri


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/34674009
Accesări: 420

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)
Data validării: 24 martie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite