Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologii > Informatică > Clasa a XI-a >

Vectori. Metode de sortare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Studiați metoda de sortare repartizată grupului vostru.

Elaborați materiale referitoare la: prezentarea principiului de sortare, un exemplu numeric, implementarea in C++ a metodei și analiza eficienței metodei. Aceste materiale pot fi documente text, imagini, coduri C++. Pentru implementarea C++ folosiți mediul de programare CodeBlocks.

Materialele și ideile principale le veți posta în padlet.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. să enunțe și să aplice algoritmii de sortare pe exemple numerice
2. să elaboreze și să implementeze algoritmii în limbajul de programare C++
3. să analizeze comparativ eficiența algoritmilor de sortare;
4. să lucreze colaborativ, împărțind sarcinile dintr-un proiect.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Profesorul grupează elevii în 5 echipe de câte 4 elevi și repartizează la fiecare echipă câte o metodă de sortare: Echipa 1 - Algoritmul de sortare prin interschimbare - Bubble sort; Echipa 2 - Algoritmul de sortare prin inserție - Insertion sort; Echipa 3 - Algoritmul de sortare prin selecție - Selection sort; Echipa 4 - Algoritmul de sortare prin interclasare – Mergesort; Echipa 5 - Algoritmul de sortare rapidă – Quicksort. Profesorul le pune la dispoziție un suport de curs digital pe Google Drive de pe platforma educațională a clasei și prezintă timpul pe care îl au la dispoziție. Profesorul generează un padlet unde elevii vor interacționa și vor expune materialele și ideile principale ale sarcinii primite. Profesorul supervizează postările elevilor în Padlet și răspunde întrebărilor adresate de către elevi. După expirarea timpului de lucru în echipă, profesorul solicită elevilor să facă un tur al Padlet-ului și să posteze comentariile, sugestiile și întrebările lor. Elevii parcurg materialele din postări și postează comentariile și întrebările lor. Fiecare grup va citi comentariile făcute de celelalte grupe și va răspunde la întrebările acestora.


Accesări: 1.000
Contribuitor: Mihaela-Camelia Florea - Liceul Tehnologic Domnul Tudor, Drobeta Turnu Severin (Mehedinți) (2021)

Alte activități pentru: Informatică Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: simulări Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite