Sarcina de lucru pentru elevi:
În perechi, realizați clasificarea modurilor verbale, după modelul făcut la clasă, utilizând aplicația Bubble.us (https://bubbl.us/8958039) cunoscută pentru crearea de hărţi conceptuale colaborative online. În efectuarea acestei sarcini va trebui să respectaţi următoarele criterii:
1. În casetele mari (Bubble), din plan orizontal, scrieţi câte două exemple la fiecare mod verbal.
2. Culoarea şi dimensiunea căsuţelor exemplelor modurilor personale să difere de cele ale căsuţelor cu exemplele pentru modurile nepersonale.
3. Creați pentru două dintre modurile personale, la alegere, încă două căsuțe verticale (Child Bubble), în care să mai adăugați încă două exemple de fraze al căror verb personal să fie la două timpuri verbale diferite.
4. Schema să fie corect poziţionată în pagină.
Orice altă idee de schemă, care este asemănătoare şi respectă clasificarea corectă a modurilor verbale va fi notată în acelaşi mod. Cele mai interesante scheme vor fi adăugate la avizierul virtual al clasei, cu ajutorul aplicaţiei Padlet. Exemplificarea în plus de fraze care să conțină verbe la diferite moduri și timpuri va fi apreciată și notată în plus de către profesor cu 3 steluțe care se vor adăuga la nota următoare.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să facă distincția între verbele la modurile personale și cele la modurile nepersonale
Să identifice în textul dat cel puțin 5 verbe la moduri nepersonale
Să enunțe cel puțin 4 verbele la moduri personale
Să descrie, pe scurt, diferențele dintre cele două tipologii de moduri verbale
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În rezolvarea sarcinii de lucru elevii ar trebui să ilustreze următoarele capacităţi: - Să cunoască modurile verbale; - Să fie capabili să le distingă și să dea exemple pentru fiecare tip; - Să ştie să utilizeze instrumentele şi aplicaţiile online pentru efectuarea diferitelor sarcini de lucru; - Să fie capabili să înveţe şi prin alte modalităţi decât cele tradiţionale, dezvoltându-şi creativitatea.
Accesări: 815
Contribuitor: Gabriela Alexandra Chiriță - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.