Sarcina de lucru pentru elevi:
Urmăriți un filmuleț pe platforma YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=2eLP3FuuEVs) cu pronunția numerelor în chineză de la 0 la 10 pe care vi le-am predat astăzi și cu ideogramele asociate acestora.
Repetați cu voce tare, împreună cu vocea din filmuleț, numerele auzite şi încă o dată singuri după vizionarea filmulețului. Fiţi atenţi la toate cele 4 tonuri specifice limbii!
În continuare, descărcaţi în telefon aplicaţia Pleco sau accesaţi LINE Dictionary online (dict.naver.com/linedict/zhendict/dict.html#/cnen/home). Cu ajutorul funcţiei de ordine a trăsăturilor caracterelor chinezeşti din cele două dicţionare, scrieţi de mână în caiet de câte 10 ori toate numerele apărute în filmuleț în limba chineză.
Apoi, învăţati să citiţi din caiet ideogramele pe care tocmai le-aţi scris. La final, rezolvaţi fișa de lucru pe care am distribuit-o pe platforma Liveworksheets (liveworksheets.com/fl1397983eb). Acolo, în căsuţa din dreptul fiecărei imagini, scrieţi în limba chineză numărul de obiecte corespunzător fiecărei mulțimi de obiecte cu specific chinezesc. Niciun număr de la 1 la 10 nu se repetă.
Pentru a completa un număr în chineză în căsuţe, descărcaţi tastatura în limba chineză pe baza următoarelor instrucţiuni: Setări; Schimbă Setările; Ora şi Limba; Regiunea şi Limba; Adaugă o Limbă; Alege Tastatura (Chineză Simplificată).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– Să pronunţe corect în limba chineză numerele de la 0 la 10 fără ajutor;
– Să scrie corect de mână în limba chineză numerele de la 0 la 10 fără ajutor;
– Să recunoască şi să citească în limba chineză corect numerele de la 0 la 10 fără ajutor;
– Să aplice în fişa de lucru competenţele proaspăt deprinse, asociind fiecărei mulţimi de obiecte un număr de la 1 la 10 în limba chineză;
– Să identifice corect numărul de obiecte din imaginile din fişa de lucru dată;
– Să scrie la tastatură numerele de la 1 la 10 în limba chineză;
– Să se familiarizeze cu simbolurile naţionale ale Chinei, precum drapelul, mâncarea, mişcările de arte marţiale, animalul naţional (ursul panda), floarea naţională (floarea de lotus) şi altele;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va rezolva tema acasă, individual, pentru ora de limba chineză de săptămâna următoare. Durata de lucru este estimată la maximum 45 de minute. Elevii vor vizita în întregime resursele educaţionale recomandate de către profesor şi se vor concentra pe pronunţia, scrierea, recunoşterea şi citirea numerelor în limba chineză. Pe YouTube, aceştia vor urmări cu atenţie filmulețul ori de câte ori vor considera că este nevoie până când vor asimila informaţiile proaspăt predate. Elevii vor repeta numerele auzite atât în timpul vizionării filmulețului, cât şi individual după vizionarea filmulețului, fiind atenţi la cele 4 tonuri specifice limbii chineze. După aceea, elevii vor scrie de mână în caiet, cu ajutorul dicţionarelor, ideogramele specifice fiecărui număr de la 0 la 10. Pe baza a ceea ce au scris în caiet, elevii vor citi în chineză numerele de la 0 la 10. La final, elevii vor completa în limba chineză, în fișa de lucru de pe platforma Liveworksheets, în căsuţa din dreptul fiecărei imagini, numărul corect de obiecte cu specific chinezesc (de la 1 la 10).
Accesări: 624
Contribuitor: Maria-Teodora Maftei - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Limba chineză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: YouTube Liveworksheets dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.