Sarcina de lucru pentru elevi:
Accesați linkul unui exercițiu: https://learningapps.org/display?v=pquvrp4yj21
Asociați hidrocarburile din puzzle cu cele 5 formule moleculare de deasupra. Ce compus nou ați descoperit?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să aplice regulile de denumire și formulele generale ale tuturor claselor de hidrocarburi
Să distingă diferența dintre 2 izomeri de funcțiune, cu ajutorul exemplelor
Să determine nesaturarea echivalentă pentru un compus chimic
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Profesorul împarte elevii în grupe de câte 3. Fiecare grupă accesează link-ul dat, astfel încât toți elevii vor avea acces la sarcina de lucru. Aceștia au timp 15 minute să rezolve puzzle-ul, să descopere și să denumească ceea ce se ascunde în spatele tuturor structurilor chimice. După ce toate grupele termină, profesorul deschide link-ul și împreună cu elevii atribuie fiecărei structuri chimice formula generală corespunzătoare, răspunzându-le la eventualele întrebări. După ce termină de rezolvat puzzle-ul, copiii trebuie să denumească compusul din imagine. Dacă este necesar, profesorul contribuie la procesul de denumire al compusului.
Accesări: 607
Contribuitor: Iulia Andreea Florea - Facultatea de Chimie (2021)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.