Sarcina de lucru pentru elevi:
În perechi de câte două persoane, realizaţi o schemă a sistemului digestiv incluzând rolurile organelor consistuente urmărind modelul vizualizat la oră, utilizând aplicaţia Bubble.us.
În efectuarea acestei sarcini va trebui să țineți cont de câteva aspecte:
În casetele mari (Bubble) – din plan orizontal, scrieţi principalele componente ale tubului digestiv și eventual organele anexe, iar în cele verticale, care derivă din acestea, (Child Bubble), scrieţi funcțiile acestora.
Dimensiunea căsuţelor principale ( cele care denumesc organele constituente) să difere de cele ale căsuţelor referitoare la rol. Căsuțele principale trebuie să conțină denumiri scrise cu litere de tipar, iar cele care derivă din acestea să conțină textul cu litere mici.
Schema model nu conține și procesele digestive pe care le suferă alimentele. Trebuie, pe lângă să subliniați în linii mari rolurile organelor, să adăugați digestia nutrimentelor (lipide, proteine glucide) și să le adăugați la nivelul organului în care au loc.
Pentru a afla până când se pot trimite temele și unde, intrați pe avizierul online al clasei
(https://padlet.com/userX/itxpi0h5waiu) unde de asemenea aveți ca sursă de inspirație o astfel de schemă atașată.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1 – Să identifice particularitățile componentelor sistemului digestiv.
O2 – Să coreleze diferite roluri ale sistemului digestiv cu modul de hrănire, iar pe baza hărții, fiecare elev trebuie să fie capabil să realizeze o comparație între principalele componente ale sistemului digestiv.
O3 – Să dea exemplu de cel puțin 2 organe care intervin în digestia glucidelor, iar pe baza schemei realizate, elevii trebuie să facă diferența între tipul de glucide digerat în cele două segmente alese.
O4- Să enumere glandele anexe care fac parte din sistemul digestiv pe baza informațiilor introduse la nivelul hărții conceptuale corlaborative online în căsuțele ,, Bubble child,, .
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii își aleg câte un coleg și intră împreună pe site-ul clasei pentru a vedea schema model. Pe baza ei, deschid aplicația Bubble.us și își împart organele sistemului digestiv pentru a face fiecare câte o parte. În centrul hărții, pot scrie orice legat de subiectul principal : digestie, sistem digestiv, organe și roluri. După ce au hotărât termenul central, un coleg care și-a ales prima jumătate a tubului digestiv, incepe să lucreze. Plecând de la termenul din mijlocul hărții, poate ramifica harta apăsând pe ,, Add child,, unde va trece un organ. Pentru a exemplifica rolurile lui, poate, de asemenea, să apese pe ,,add child,, sau pe ,, add sibling,, modificând direcția după cum dorește să arate harta la final. Textul din căsuțele mari ( Bubble ) trebuie ilustrat cu litere de tipar, iar acest lucru se poate realiza dând click pe căsuță și selectând tT +3, în timp ce textul din Child bublle trebuie să râmână cu litere mici, dar de asemenea poate modifica dimensiunea la +2. În cazul în care implică un organ care vine în contact cu o structură importantă ce are la rândul ei alt rol, adaugă funcțiile tot prin comanda ,, add child,, , dar de această dată textul va rămâne mai mic ( +1 ). Când harta este terminată de primul coleg, cel de-al II-lea va face ultima parte a lecției și apoi vor intra pe avizierul online al clase pentru a vedea termenul limită de trimitere a temei.
Accesări: 1.865
Contribuitor: Silvia Ioana Corduneanu - Facultatea de Biologie (2018)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.