Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de 2-3 elevi, realizați un suport vizual pentru o prezentare de 3-4 minute în care veți descrie sintetic două piețe din cele studiate și pe care le veți compara în funcție de trăsăturile determinante ale acestora. Puteți utiliza Powerpoint (online), Google slides, Prezi sau Sway.
Ulterior, utilizând aplicația Kahoot, creați un joc în care să construiți 6 exemple de subdivizuni ale celor 2 piețe descrise în suportul vizual.
În cadrul orei următoare, colegii voștri vor trebuie să identifice cărei piețe îî este corespunzător fiecare exemplu pe care l-ați dat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie conceptele de „Piaţa monetară”, „Piaţa capitalurilor”, „Piaţa muncii” și „Piața financiară”
Să identifice diferențele dintre piețe în funcție de obiectul tranzacțiilor realizate în cadrul acestora
Să construiască exemple de piețe (piața bunurilor de consum, piața mijloacelor de producție, piața serviciilor, piața automobilelor)
Să detecteze comportamente economice potrivite pentru diferite tipuri de piețe
Să recunoască subdiviziuni ale formelor de piețe studiate
Să identifice fluctuații ale piețelor în funcție de factori externi
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza un suport vizual pentru o prezentare pe care o vor susține în clasă, în echipă, în 3-4 minute. Vor alege 2 piețe din cele studiate, pe care le vor compara în funcție de trăsăturile determinante ale acestora. Astfel, aceștia vor identifica, folosindu-se de cunoștințele dobândite pe parcursul orelor destinate capitolului „Piaţa”, obiectul fiecărei piețe, încercând să devină, pentru moment, veritabili agenți economici - exponenți ai piețelor alese. În continuare, utilizând aplicația Kahoot, vor crea un joc în care vor construi 6 exemple de subdiviziuni ale celor 2 piețe descrise, sub forma unor întrebări. În cadrul orei, colegii acestora vor identifica cărei piețe îi este corespunzător fiecare exemplu dat. Acest exercițiu va îmbrăca forma unui concurs, în care elevii, în grupe, vor acumula puncte pentru fiecare răspuns corect.
Accesări: 1.636
Contribuitor: Cristian Cealera - Facultatea de Drept (2019)
Alte activități pentru: Economie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Prezi Microsoft Sway Microsoft Powerpoint Kahoot Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.