Sarcina de lucru pentru elevi:
Gândiți, lucrați în grup și expuneți-vă opinia!
Zilnic folosim diferite alimente, băuturi, produse cosmetice, dezinfectanți, detergenți, medicamente, produse chimice etc. Pe ambalajele acestora sunt trecute ingredientele, pe altele compoziția chimică, caracteristici care sunt importante din punct de vedere chimic.
- Identificați 10 astfel de produse pe care le utilizați și faceți fotografii la compoziția chimică de pe ambalaje;
- Notați valoarea pH-ului trecută pe ambalaj la compoziția chimică.
- Faceți o analiza a valorilor pH-ului cu ajutorul scării pH-ului pe care o găsiți pe internet (de ex., https://despretot.info/ph-definitie/). Notați caracterul chimic corespunzător (acid, neutru, bazic)
- Realizați un padlet în care să inserați pozele produselor alese de voi, să notați pH-ul și caracterul chimic al acestora. Faceți cât mai atractivă prezentarea colegilor voștri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să indice pH-ul unor produse folosite zilnic in familie utilizând compoziția chimica de pe ambalajele unor produse explicând scara pH-ului;
Să facă o analiză a relației valorii pH-ului si caracterul chimic cu ajutorul scării pH-ului pusă la dispoziție pe platforma virtuală într-un padlet, respectând formatul foto produs, pH, caracter chimic;
Să comunice argumentat răspunsurile grupului (cu ajutorul padletului realizat), într-o prezentare cât mai clară si mai atractivă, utilizând un limbaj științific.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema de lucru are ca scop dezvoltarea strategiilor cognitive de explorare – interogare a situațiilor-problemă, implicând elevii în activități teoretice și practice de învățare dirijată. Elevii sunt stimulați să explice observațiile, prin investigație teoretică și practică, să integreze noțiunile însușite în contexte noi, de viață, fiind implicați în activități care să le permită să răspundă la întrebări diverse: „Ce este scara pH-ului? Care este pH-ul apei potabile sau a unor produse utilizate in familie şi ce înseamnă rezultatul obținut din punct de vedere chimic?”. Elevii lucrează în grupuri mici eterogene (4-5 elevi), își împart sarcinile in cadrul grupului pentru a duce la bun sfârșit sarcina,. cunoscându-se fiecare își pune in valoare cunoștințele, abilitățile, deprinderile. Elevii se ajută unii pe alții să învețe, încurajându-se şi împărtășindu-și ideile. Ei explică ceea ce știu celorlalți, discută, învață unii de la alții. In cadrul grupului elevii trebuie sa îsi dezvolte diferite deprinderi: de negociere, de conducere, de luare a deciziilor, de clădire a încrederii, de comunicarea. Lucrul în grup presupune si momente pentru a discuta cât de bine şi-au atins obiectivele şi pentru a menține relații eficiente de muncă între membrii lor. Profesorul creează condițiile necesare acestei procesări prin acordarea feedback-ului intre elevi, feedback-ului intre grupe. Profesorul monitorizează învățarea in cadrul grupurilor şi le dă feedback, lor şi întregii clase, despre cum lucrează. Este incurajata dezvoltarea gândirii critice, stimularea curiozităţii, dobândirea cunoștințelor prin cercetare proprie și în echipă, autonomie în învățare, formarea unor abilități practice și de aplicare a cunoașterii dobândite în viața de zi cu zi . Elevii sunt implicați activ, sunt responsabilizați, activitarea lor este valorizată, învăţarea este de profunzime. Un elev care practică învăţarea de profunzime, spre deosebire de unul care învaţă superficial, este motivat intrinsec şi capătă noi perspective asupra realităţii şi asupra sinelui.
Accesări: 791
Contribuitor: Rodica Răcăşanu - Colegiul Național Ion Luca Caragiale, Moreni (Dâmbovița) (2021)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: simulări Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.