Sarcina de lucru pentru elevi:
Valorificând acest exercițiu virtual de exprimare a opiniei (link direct: learningapps.org/display?v=pm179gk2n21), construiește un eseu de 300-400 de cuvinte în care să-ți exprimi punctul de vedere cu privire la tema lăcomiei, așa cum se reflectă aceasta în nuvela lui Ioan Slavici, „Moara cu noroc” .
În construcția eseului, vei respecta regulile argumentării, și următoarele cerințe:
- construirea unei opinii privind tema lăcomiei ca mijloc de dezumanizare a personajului central;
- prezentarea a două situații narative care susțin opinia;
- exemplificarea corectă, având ca suport textul studiat.
Eseul va fi redactat de mână și apoi încărcat în pagina padlet dedicată acestei teme (se dă linkul la avizierul creat în prealabil de cadrul didactic).
Atenție! Eseul va fi scris de mână și apoi încărcat în acest padlet!
Timp de lucru: o săptămână de la data postării acestei teme pe grupul de lucru al clasei.
Notă! Fiecare elev își va trece numele pe fila padlet-ului la „subject”.
Textul suport poate fi consultat aici: hanulmoaracunoroc.ro/html/pdf/Moara-cu-noroc-Ioan-Slavici.pdf.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să-și exprime corect, coerent, logic argumentat, opinia privind tema lăcomiei în textul studiat
Să utilizeze corect regulile de construcție a unui text argumentativ, respectând algoritmul de construcție: ipoteză, opinie, argumente + exemple, concluzie
Să respecte normelor limbii literare, prin utilizarea corectă și adecvată a limbii române în diferite situații de comunicare
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
1. Elevii își vor exprima corect și coerent opinia, utilizând un limbaj adecvat situației de comunicare propuse, esențiale fiind corectitudinea exprimării și varietatea limbajului. 2. Elevii vor face dovada înțelegerii textului: tema centrală – a lăcomiei – fiind cuvântul cheie al ariei semantice: avere, bani, imoral, dezonoare, dezumanizarea etc., treptele dezumanizării personajului: de la moral (tată responsabil, soț iubitor, ginere bun) la imoral (sperjur, criminal) fiind cauzate de patima pentru bani. 3. Respectarea componentelor argumentării: - Ipoteza: definiția lăcomiei / a omului / valoarea literară a textelor lui Ioan Slavici; - Opinia: Exprimarea punctului de vedere (Consider/ În opinia mea / Din punctul meu de vedere etc.) - Argumentul I: prezentarea unei idei centrale: Patima pentru bani => înstrăinarea personajului de familie + exemplul adecvat selectat din text – ex. devine violent cu soția sa; - Argumentul II: prezentarea unei idei centrale: Patima pentru bani => înstrăinarea personajului de normele morale + exemplul adecvat selectat din text – ex. devine sperjur, criminal etc. - Concluzia: Efectele dezumanizante ale lăcomiei. 4. Elevii vor utiliza noile tehnologii - learningapps; padlet; lectura materialului în format pdf.
Accesări: 1.127
Contribuitor: Mariana Florica Anton - Colegiul Național Vasile Alecsandri, Galați (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Padlet LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.