Sarcina de lucru pentru elevi:
În cadrul unei lecții de recapitulare cu tema „Dulciuri de bucătărie pe bază de lapte, paste și crupe”, din cadrul modulului de specialitate „Sortimentul de preparate și băuturi”, clasa a X-a, specializarea Turism și alimentație, lecția va începe cu un moment de spargere a gheții, în care elevii vor primi următorul link:
learningapps.org/view21029583, unde vor avea de rezolvat un exercițiu pe tema dată.
Apoi vor viziona câteva filmulețe online de preparare a unor dulciuri de bucătărie pe bază de paste, lapte și crupe:
Griș cu lapte: youtube.com/watch?v=2WRJt9gIM48
Orez cu lapte: youtube.com/watch?v=LYiKZahyJX8
Tăiței cu lapte: youtube.com/watch?v=99-jMBoedkc
La final, vor primi următoarea sarcină de lucru, pe care o vor rezolva utilizând resurse de pe internet: Eseul de 5 minute: Scrieți un scurt eseu de 5-6 rânduri cu tema: „Deserturile copilăriei – dulciurile de bucătărie pe bază de lapte și crupe sau paste”. Faceți referire la diversitatea sortimentală, calități nutritive și gustative, posibilități variate de montare și decorare
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească grupa dulciurilor de bucătărie.
Să enumere materiile prime specifice dulciurilor de bucătărie.
Să descrie procesul tehnologic de obținere a unor preparate simple din grupa dulciurilor de bucătărie din lapte și crupe sau paste.
Să identifice variante diferite de montare și decorare a preparatelor simple din grupa dulciurilor de bucătărie din lapte și crupe sau paste.
Să analizeze calitatea nutritivă și organoleptică a preparatelor simple din grupa dulciurilor de bucătărie din lapte și crupe sau paste.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Momentul de spargere a gheții presupune un exercițiu interactiv care va implica elevii în rezolvarea acestuia în aproximativ 5-6 minute. Apoi, elevii vor fi atenți la filmulețele prezentate, privind realizarea diverselor dulciuri de bucătărie cu paste, lapte și crupe, filmulețe cu caracter practico-aplicativ. Iar pentru feedback, elevii cor avea de realizat, cu ajutorul internetului, un eseu de 5 minute, individual. Vor fi implicați activ în realizarea sarcinii de lucru, astfel încât vor dobândă capacități și abilități practice, care îi vor ajuta și în viața reală.
Accesări: 776
Contribuitor: Livia Marilena Gherghel - Liceul Teoretic, Ghelari (2021)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.