Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Vizionează cu atenție filmulețul de pe TED-Ed! https://ed.ted.com/on/ekUTTDxe
2. Răspunde apoi întrebărilor.
3. Citește recomandările pentru siguranța online a elevilor.
4. Spuneți părerea în discuțiile propuse.
5. Realizează un afiș, în Canva, cu tema Reguli online.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască comportamente antisociale;
Să identifice părțile, formele, elementele caracteristice cyberbullying-ului;
Să enumere reguli de comportament cibernetic;
Să găsească soluții în rezolvarea problemei;
Să argumenteze propria poziție, formulând opinii, în privința unei situații date.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevul urmărește filmulețul (https://ed.ted.com/on/ekUTTDxe), apoi răspunde la întrebările următoare: 1. Ce este cyberbullying-ul? 2. Identifică, în filmuleț, ce fapte sunt considerate cyberbullying? 3. În urma vizionării clipului, spune ce poți face dacă ești victima unei hărțuiri cibernetice? 4. Ce trebuie evitat în activitatea online? Întrebările sunt numai de tip răspuns liber. Elevul citește apoi recomandările pentru siguranța online a elevilor din afișul prezentat, apoi își spune părerea în discuțiile propuse (activitate în colaborare). (1) Activitatea ta online are legătură cu școala sau cu starea ta de bine? Motivează ce presupune activitatea ta pe internet pentru școală , dar și pentru starea ta de bine. (2) Crezi că ești dependent de internet? Spune cât timp petreci pe internet. (3) Ce efecte are asupra unei persoane dependența de internet? Exemplu: În cazul unui școlar, rezultate slabe la învățătură, prin neîndeplinirea sarcinilor pentru școală. (4) Identifică modalități (activități) prin care dependența poate fi diminuată în rândul copiilor și adolescenților. Exemplu: Excursii cu familia. -- La final, pentru a demonstra abilitățile digitale pe care le are, precum și însușirea unor reguli de comportament cibernetic, creează un afiș, în Canva, cu tema Reguli online.
Accesări: 624
Contribuitor: Amalia Loredana Ardelean - Liceul de Arte Ionel Perlea, Slobozia (Ialomița) (2021)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: TED-Ed Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.