Sarcina de lucru pentru elevi:
Folosind aplicația Voki.com, creați avatarul personajului preferat din comedia „O scrisoare pierdută”, de I. L. Caragiale. Pentru realizarea acestuia, veți avea în vedere:
A. elaborarea unui discurs de autocaracterizare, ce va cuprinde informații despre:
– datele de identificare a personajului ales (numele, prenumele, porecla, vârsta, ocupația etc.);
– tipul de personaj (principal/secundar);
– trăsăturile morale ale personajului (cel puțin 3 trăsături morale), ilustrate cu citate din text (cel puțin 3 citate);
– relația acestuia cu un alt personaj, așa cum considerați că reiese din textul studiat.
B. elaborarea unui suport vizual cât mai fidel contextului comunicațional ales:
– selectarea corespunzătoare a trăsăturilor fizice atribuite avatarului-personaj (identificate în textul studiat);
– selectarea unui background sugestiv, care să ilustreze contextul social/ istoric/ cultural în care se plasează personajul ales.
Nota Bene! Linkul va fi postat pe avizierul virtual al clasei.
Termen limită: 20 aprilie, ora 23:00.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să încadreze corect un personaj dintr-o operă literară studiată în tipologia: personaj principal/ personaj secundar;
Să identifice trăsăturile fizice ale unui personaj dintr-o operă literară studiată;
Să identifice, în textul studiat, cel puțin 3 trăsături morale ale unui personaj;
Să identifice, în textul studiat, cel puțin 3 secvențe discursive relevante care să ilustreze trăsăturile morale ale unui personaj;
Să plaseze un personaj dintr-o operă literară studiată într-un context social/ istoric/ cultural;
Să formuleze un punct de vedere în legătură cu relația dintre două personaje dintr-o operă literară studiată.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Sarcina de lucru va fi o temă pentru acasă, cu termen de predare de o saptămână.
În locul tradiționalei caracterizări de personaj, elevii vor realiza (după aceleași principii tradiționale, dar aplicate într-o formă modernă) profilul fizic și moral al personajului preferat din comedia ”O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale. Sarcina de lucru presupune crearea unui avatar care să ilustreze principalele trăsături ale personajului ales, atât prin discursul său, cât și prin modul vizual de prezentare.
Astfel, elevii vor avea de conceput un scurt text prin care avatarul se va autocaracteriza, prezentandu-se și oferind informații relevante despre numele, prenumele, porecla, vârsta, ocupația sa; tipologia în care acesta se încadrează (personaj principal/secundar); trăsaturile morale ale acestuia (cel puțin 3 trăsaturi morale), ilustrate cu citate din text (cel puțin 3 citate). Totodată, elevii vor include în discursul avatarului creat și o secvență în care își vor exprima părerea despre relația dintre personajul ales și un alt personaj din textul studiat.
Ilustrarea trăsăturilor fizice ale personajului ales și a cadrului social/istoric/cultural din care acesta face parte se va realiza prin selectarea unor referințe vizuale relevante( culoarea parului, culoarea ochilor, forma feței, îmbrăcămintea, imaginea de fundal etc.).
Linkul de acces, prin care se va putea verifica tema, va fi postat pe avizierul virtual al clasei, până la data stabilită de către profesor (20 aprilie, ora 23:00). Astfel, elevii vor putea compara personajele caracterizate și modul de lucru al fiecărui coleg, formându-și o viziune mai amplă asupra (tuturor- în mod ideal) personajelor din opera literară studiată.
Accesări: 10.754
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.