Sarcina de lucru pentru elevi:
Accesează link-ul următor și completează răspunsurile pe care le consideri potrivite.
La finalizarea sarcinii de lucru, trimite fișa la adresa de email indicată.
https://www.liveworksheets.com/2-mq182183us
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să identifice diferite tipuri de construcții verbale (active, pasive, reflexive, impersonale);
– să realizeze cu ușurință transformarea construcțiilor verbale active în construcții pasive și invers;
– să precizeze corect funcția sintactică a pronumelor reflexive în contexte variate;
– să ilustreze, în enunțuri potrivite, complementul de agent exprimat prin părți de vorbire diferite;
– să stabilească corect valoarea morfologică a verbului „a fi”, în contexte diferite;
– să integreze coerent și corect diferite tipuri de construcții, în scurte texte de exprimare a opiniei;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor accesa link-ul primit pe grupul de lucru al clasei și vor rezolva, pas cu pas, cerințele date, în paralel cu actualizarea unor noțiuni teoretice, în cazul în care acestea nu sunt asimilate suficient. Fișa reprezintă o pregătire a unui test pe care elevii îl vor da fie cu prezență fizică, fie online, în funcție de contextul pandemic. Pe măsură ce rezolvă cerințele, copiii vor identifica diferite tipuri de construcții verbale (active, pasive, reflexive, impersonale), reactualizând cerințele obligatorii ale acestora. Identificarea mărcilor de recunoaștere a acestor tipuri de construcții va facilita în rândul elevilor și transformarea construcțiilor verbale active în construcții pasive și invers. Una dintre particularitățile construcțiilor reflexive este dată de posibilitatea pronumelui reflexiv de a îndeplini funcții sintactice în funcție de contexte variate. Marca de recunoaștere a construcției pasive este complementul de agent, pe care elevii vor trebui să îl ilustreze exprimat prin părți de vorbire diferite. Diferența semantică dintre aceste construcții este definită de valoarea morfologică a verbului „a fi”, în contexte diferite, pe care elevii le vor analiza cu atenție, urmărind aspecte care le diferențiază. Ultima competență vizată este cea de integrare coerentă și corectă a diferitelor tipuri de construcții, în scurte texte, în cazul de față, de exprimare a opiniei.
Accesări: 1.993
Contribuitor: Bianca Burciu - Colegiul Național Costache Negruzzi, Iași (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Liveworksheets
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.