Sarcina de lucru pentru elevi:
Activitate integrată de ordonare a secvențelor dintr-o poveste, numerele în concentrul 0-9, activități specifice mediului școlar.
1. Accesează link-ul: learningapps.org/watch?v=pxaxn18ht22 (Linkul pentru cadre didactice: learningapps.org/display?v=pxaxn18ht22).
Așază imaginile din povestea audiată la grupă în ordine! Dacă nu îți mai aduci povestea, roagă un părinte să o recitească accesând link-ul: https://padlet.com/alina26cantacuz/1ie1n01ofyq6cyrf.
2. Alege cifra potrivită numărului de elemente din fiecare imagine!
3. Așază în perechi imaginile! Ține cont de punctele pe care le au în comun. La final, împărtășește părinților dacă ai realizat și tu la grădiniță astfel de momente.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1- să ordoneze toate secvențele poveștii „Prima zi de școală a lui Jake”, pe baza exercițiului realizat on-line;
O2- să povestească în 5-6 propoziții momentele principale din poveste, ajutându-se de imaginile ordonate;
O3- să realizeze corespondența cantitate-număr, alegând, în cadrul exercițiului realizat on-line, pentru fiecare mulțime de rechizite cifra potrivită;
O4- să împerecheze activitățile școlare în funcție de tema lor comună, ținând cont de convorbirea realizată în sala de grupă;
O5- să prezinte în maxim două propoziții ce tip de activitate realizează elevii în imagine, stabilind dacă a realizat și el la fel la grădiniță.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Preșcolarii vor fi ajutați de părinți în accesarea link-ului temei pentru acasă „Voi fi școlar!” - https://learningapps.org/display?v=pxaxn18ht22 . Vor reuși cu siguranță în cadrul primului exercițiu să ordoneze imaginile, timp în care vor povesti părinților ceea ce i s-a întâmplat lui Jake la școală. În acest mod nu doar că vor demonstra că au înțeles mesajul textului, că au reținut momentele, dar își vor dezvolta competențe specifice comunicării. Cel de al doilea exercițiu va fi realizat cu succes, fiind o activitate preferată lor. Își vor consolida deprinderea de a număra și de a pune în corespondență cantitatea cu cifra potrivită, întrucât ne referim la activități în concentrul 0-9. În cel de al treilea exercițiu, vor asocia activitățile comune realizate în cadrul programului școlar, folosindu-se de convorbirea la care au participat în programul de grădiniță. Își vor aminti de activitatea dedicată zilei naționale a României, realizată și de ei, începând cu grupa mică. Vor asocia cu siguranță imaginile specifice primei zi de școală, observând materialele existente pe bancă, mai ales orarul. Asocierea va continua prin eliminare. La final, vor putea povesti părinților, folosindu-se de propriile argumente, ce activități au realizat la grădiniță și le-au întâlnit în imaginile școlarilor.
Accesări: 970
Contribuitor: Alina Andrieș - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 20, Iași (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Padlet LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.