Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Pe baza informațiilor prezentate anterior referitoare la filosoful ales, precum și la teoria acestuia, creați un avatar Voki, care să le redea pe cele pe care le considerați cele mai importante.
2. Pregătiți trei întrebări ale căror răspunsuri se află în cele spuse de caracterul Voki și trimiteți-le profesorului.
Postați linkurile cu caracterul Voki al fiecărei grupe pe platforma de elearning a disciplinei (Classroom sau o filă Padlet), pentru a fi consultate de colegi.
3. (Opțional) Utilizați întrebările pentru a simula un scurt dialog cu filosoful ales sau cu un alt filosof, cu ajutorul inteligenței artificiale. Puteți utiliza aplicații conversaționale (ChatGPT sau Character.AI) sau orice altă aplicație de inteligență artificială. Exemplu de solicitare: „Răspunde la întrebarea…, în stilul filosofului …”. Păstrați răspunsurile date de IA, pentru a le discuta în clasă.
* Link la aplicații cu IA: https://educatia-digitala.ro/instrumente-cu-inteligenta-artificiala-pentru-educatie/#inteligentaartificiala
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– Să utilizeze corect terminologia filosofică și conceptele introduse de fiecare filosof în parte (minim 1 concept al fiecărui filosof);
– Să descrie, pe scurt, minim 4 teorii principale referitoare la natura umană;
– Să analizeze relația dintre înțelegerea anumitor concepții despre natura umană și sensul vieții derivat din aceasta;
– Să compare perspective diferite ale filosofilor, pe baza criteriilor referitoare la modurile de concepere a naturii umane (existentă sau inexistentă);
– Să analizeze critic informațiile și resursele pe care le au la dispoziție
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Subiectul lecției este „Omul: Problematica naturii umane: sensul vieții”, iar ca temă profesorul va solicita elevilor să utilizeze Voki - un instrument pentru sala de clasă din secolul al XXI-lea, în care tehnologia este folosită în scop educațional. Folosind Voki, profesorii și elevii pot crea avatare virtuale, folosind propria voce sau o voce sintetică. Elevii se vor împărți în grupe de câte 4. Fiecare grupă își va alege câte un filosof care a avut o concepție importantă despre natura umană, conform programei școlare: Platon, Aristotel, Lucian Blaga, Friedrich Nietzsche, Jean-Paul Sartre. Elevii se folosesc de resursele puse la dispoziție și de informațiile prezentate la lecțiile anterioare referitoare atât la filosoful pe care l-au ales, precum și la teoria acestuia. Pe baza acestor informații, fiecare grupă va pregăti un avatar Voki, care să le redea pe cele pe care le consideră cele mai importante. De asemenea, fiecare grupă va pregăti trei întrebări ale căror răspunsuri se află în cele spuse de caracterul Voki. Linkurile cu caracterul Voki al fiecărei grupe va fi postat de elevi pe Classroom-ul disciplinei. După redarea și discutarea fiecărui caracter Voki filosof, întrebările colectate de la fiecare grupă vor fi afișate de către profesor într-un joc-chestionar Kahoot. Toți elevii vor răspunde la jocul Kahoot - astfel, își vor fixa mai bine concepțiile despre natura umană discutate. Spre finalul lecției, vor fi discutate răspunsurile date de inteligența artificială în stilul filosofilor aleși de elevi.
Accesări: 777
Contribuitor: Corina-Maria Vlad & Olimpius Istrate - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Filosofie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Voki simulări Padlet inteligență artificială Google Classroom ChatGPT
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.