Sarcina de lucru pentru elevi:
În pregătirea activității, utilizând aplicația Wordle (wordle.net), realizați un nor de cuvinte cu proverbe pe care le propuneți colegului cu care lucrați în echipă. Postați link-ul aferent în avizierul virtual al clasei.
Apoi, în documentul colaborativ din Microsoft Office (sau din Google Docs – adresa este afișată în avizierul virtual al clasei), încărcați un tabel în care să aveți prevăzute cel puțin rubricile: Expresii verbale impersonale, Verbe reflexive impersonale, Adverbe predicative și Mărci ale introducerii propoziției în frază.
Recomandare: în prealabil, întocmiți acest tabel online, în Excel/ Sheets sau în Word/ Doc. Apoi invitați coechipierul să îl completeze (share/ distribuiți, cu drepturi de editare).
Timp de lucru: o săptămână
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască forme morfologice speciale cu rol în delimitarea propozițiilor (în mod aparte cele verbale)
Să identifice corect relația dintre părților de vorbire și corespondențele acestora în sintaxa propoziției, respectiv a frazei
Să-și dezvolte capacitatea de a realiza corect fraze, folosind conectorii potriviți între propoziția principală și cea secundară
Să-și îmbunătățească cunoștințele de vocabular, prin însușirea de noi noțiuni literare (proverbe)
Să ordoneze, să sintetizeze și să asambleze optim informații în funcție de anumite cerințe
Tip de activitate: Activitate în clasă Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În timpul orei de curs premergătoare temei se vor stabili echipele de lucru (perechi). Elevii au ca temă individuală realizarea unui nor de cuvinte cu proverbe, utilizând aplicația Wordle. Aceștia vor alege un număr variabil de proverbe cunoscute pe baza cărora vor realiza sarcina în aplicația propusă. Vor încărca link-ul în avizierul virtual al clasei, astfel încât colegul de echipă, dar și ceilalți colegi de clasă, să aibă acces la el. Norul de cuvinte va fi alcătuit încât elevul cu care lucrează în pereche să fie capabil să reconstituie proverbele propuse. Ulterior, fiecare elev va crea un tabel, de preferat în Excel/ Word (din Microsoft Office 365) sau Google Docs/ Google Sheets, respectând cerința legat de rubricile menționate: Expresii verbale impersonale (exemplu de completare: e bine, e ușor, e posibil), Verbe reflexive impersonale (se spune, s-ar fi auzit, Adverbe predicative (fără îndoială, bineînțeles) şi Mărci ale introducerii propoziției în frază (cu număr de coloane şi rânduri adaptate numărului de proverbe propuse de fiecare elev în parte). Fiecare elev își va încărca propriul tabelul în formularul comun, deja cunoscut, Google Docs, unde, la rândul său, va putea vizualiza temele colegilor şi unde va putea completa şi tabelul întocmit de colegul de echipă. În timpul următoarei ore de limbă română sau ca temă ulterioară (dacă nu există tehnica necesară de laborator informatic în sala de curs), fiecare elev va completa tabelul coechipierului cu informațiile cerute în rubricile acestuia, reconstruind proverbele din norul care îi este destinat. Realizarea temei presupune cunoașterea formularelor și a spațiilor virtuale de lucru colaborativ, precum și lucrul destinat unui grup predefinit de participanți.
Accesări: 841
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Microsoft Excel Google Sheets Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.