Sarcina de lucru pentru elevi:
Ați primit o fișă cu „Tradiții trăsnite de Anul Nou”. Timp de lucru: 40 minute.
A. În grupe de 4 persoane, discutați despre originea și simbolistica obiceiurilor din fișa de lucru. Raportați clasei părerile voastre.
B. Lucrați în perechi. Cu ajutorul motorului de căutare Google și a cuvintelor cheie (e.g. eating grapes – New Year Tradition), completați tabelul cu informațiile lipsă (țara de origine și simbolistica fiecărui obicei).
C. Selectați unul dintre obiceiurile descoperite și postați un rezumat succint al acestuia pe panoul Padlet „Did you know…? New Year traditions”, însoțit de o fotografie relevantă. Nu desconspirați țara de origine – lăsați-i pe colegii voștri să o facă! Un obicei nu poate fi postat de două ori. Lecturați postările colegilor, apreciați-le cu steluțe pe o scară de la 1-5 (unde 5 este nivelul maxim) și oferiți soluția pentru fiecare postare.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să enumere obiceiuri de Anul Nou și să explice simbolistica acestora;
2. Să realizeze un colaj de tipul „Știați că…” pe baza unei activități de documentare pe internet;
3. Să utilizeze aplicații digitale pentru realizarea unei galerii colaborative de produse ale activității, pe o temă propusă;
4. Să aprecieze produsele activității colegilor de clasă.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Lecția se derulează în laboratorul de informatică al școlii. Elevii primesc o fișă cu 10 „Tradiții trăsnite de Anul Nou”, organizate într-un tabel din care lipsesc locul de origine/ simbolistica obiceiului. Se citesc și se discută în grupuri de 4 persoane despre obiceiurile date. Se verifică frontal dacă elevii cunosc vreunul din acestea și se fac previziuni despre originea și simbolistica lor. Se discută despre metode de căutare a informațiilor pe internet; se recomandă utilizarea motorului de căutare Google și folosirea cuvintelor cheie specifice căutării. Apoi elevi pornesc într-o călătorie virtuală în lumea online pentru a completa informațiile lipsă de pe fișele lor. Se lucrează în perechi, doi elevi la un calculator - unul introduce cuvintele cheie, celălalt completează fișa. Elevii citesc informațiile de pe paginile de internet și decid împreună ce anume transcriu pe fișă. Perechile selectează obiceiul care li s-a părut cel mai interesant pentru „panoul” virtual de tipul „Știați că...?” realizat pe Padlet. Aici, fiecare pereche postează un rezumat al obiceiului, însoțit de o fotografie relevantă, fără a menționa locul de origine, provocându-și colegii să descopere unde în lume se mănâncă 12 boabe de struguri la miezul nopții, unde se sparg farfurii sau se aruncă obiecte pe fereastră, unde se „beau” dorințe, unde se coc monede în pâine, unde se fac chefuri în cimitire, și alte ciudățenii, totul ornat în sunetele plăcute ale limbii engleze. Pentru diversitate, se recomandă evitarea repetărilor, astfel încât rezultatul final să cuprindă cât mai multe tradiții din toată lumea. Elevii sunt încurajați să posteze despre obiceiuri care nu au apărut în fișa inițială dar pe care le-au întâlnit în căutarea lor (webquest). Pentru a oferi feed-back, elevii comentează la postările colegilor. Exemplu: https://padlet.com/gabrielasandru1/cakm4h8gvjen
Accesări: 877
Contribuitor: Gabriela Șandru - Școala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgu Mureș (2020)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Search
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.