Sarcina de lucru pentru elevi:
Sarcina voastră este să realizați o astfel de hartă conceptuală pentru un tip de reacții chimice dintre cele studiate. Urmând link-ul de mai jos, puteți vedea principalele tipuri de reacții chimice întâlnite în chimia organică: go.bubbl.us/a812c7/6a3e?/ .
Pașii pe care trebuie să-i urmați pentru a realiza sarcina de lucru sunt următorii:
- vă împărțiți în 6 grupuri de câte 4-5 elevi, grupul I va realiza harta conceptuală pentru reacția de adiție, grupul II – reacția de substituție, grupul III – reacția de oxidare, grupul IV – reacția de condensare, grupul V – reacția de eliminare și grupul VI – reacția de transpoziție;
- pentru fiecare tip de reacție chimică (adiție, substituție, oxidare, etc.) veți specifica: definiția, mecanismul reacției, exemple întâlnite la clasele de compuși organici studiate și importanța practică;
- veți folosi relația „Bubble – Child Bubble” dintre balonașe pentru a realiza conexiunile dintre tipul de reacție și definția, mecanismul reacției, exemplele și importanța practică;
- pentru fiecare tip de reacție în parte trebuie să aveți minim trei exemple de reacții chimice și tot atâtea utilizări ce denotă importanța practică a reacției respective.
În final, fiecare grup salvează harta conceptuală ca fișier (Save -> Save as JPG image) și mi-o veți trimite mie, pe adresa de email, împreună cu numele vostru și clasa. Ora următoare fiecare grup va prezenta în fața colegilor, harta conceptuală proprie cu tipul corespunzător de reacție chimică.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să clasifice reacțiile după diverse criterii.
Să scrie corect ecuațiile reacțiilor chimice.
Să precizeze importanța practică a fiecărui tip de reacție în parte.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor împărți în grupuri de 4-5, fiecare grup accesează site-ul platformei Bubbl.us pentru a realiza harta conceptuală corespunzătoare conform precizărilor făcute de profesor. Pe baza manualului și a cunoștințele dobândite anterior, elevii vor extrage informațiile necesare pentru realizarea hărții conceptuale. După ce hărțile conceptual sunt realizate, fiecare grup salvează harta conceptuală (în format JPG) și o va trimite profesorului la adresa de email precizată de acesta. În cadrul următoarei ore de chimie, fiecare grup de elevi își va prezenta harta conceptuală realizată. La solicitarea profesorului, elevii vor transcrie pe caiete informațiile sintetizate astfel.
Accesări: 1.185
Contribuitor: Cristina-Eugenia Timiș - Liceul Borșa (Maramureș) (2020)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.