Sarcina de lucru pentru elevi:
Profesorul prezintă pe o foaie de flipchart întrebările la care elevii vor răspunde în urma realizării unei investigații:
Te supără digestia? Ai remarcat că la unele alimente pe care le consumi, stomacul tău reacționează urât și îți dă semnale că este timpul să eviți acele mâncăruri? Te-ai gândit vreodată ce alimente fac rău sistemului tău digestiv? Cum acționează medicamentele antiacide?
Elevii vor fi împărțiți în grupe in funcție de opțiunea lor. Fiecare grupă va rezolva o anumită temă.
Sarcini de lucru:
1. Grupa biologilor: Ce este digestia și ce rol au acizii in digestie? Consultați bibliografia indicata pe platforma online Padlet si răspundeți la întrebare argumentând răspunsul dat.
2. Grupa nutriționiștilor: Care sunt alimentele cele mai neprietenoase pentru sistemul digestiv, ce reprezintă pH-ul alimentelor? Identificați alimentele care produc aciditate, bazicitate sau sunt neutre organismului consultând bibliografia de pe platforma online Padlet
3. Grupa mediciniștilor: Când apar senzațiile de disconfort abdominal? Te trezești in timpul nopții că te doare stomacul? Te supără digestia?
Având la dispoziție site-urile indicate pe platforma Padlet ca surse, dar şi alte surse Internet, identificați cauzele producerii arsurilor stomacale, a refluxului gastro-esofagian, identificați cauzele si simptomele de hiperaciditate.
4. Grupa chimiștilor si farmaciștilor: Cum acționează medicamentele antiacide? Aveți la dispoziție prospecte de medicamente antiacide, de pansamente gastrice. EXEMPLE: Dicarbocalm, Maalox, Rennie, Gastrocalm, Redacib, Ranitidina, Omez. Citiți cu atenție indicațiile din prospect, identificați substanța activă si cum precizați cum acționează aceasta asupra organismului. Ce pansamente gastrice naturale cunoașteți?
Elevii vor completa platforma Padlet cat mai creativ cu propriile răspunsuri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
• să determine rolului acizilor in digestie cu ajutorul cunoștințelor de chimie si de biologie explicând acțiunea acestora asupra organismului uman
• să înțeleagă ce reprezintă pH-ul alimentelor utilizând bibliografia dată pe platforma online Padlet
• să emită ipoteze cu privire la rolul substanțelor antiacide, a pansamentelor gastrice având la dispoziție prospecte de medicamente
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor investiga in grup mic sarcina de lucru consultând materialele bibliografice indicate pe platforma Padlet, vor colabora eficient împărțindu-si sarcinile in grup, vor completa răspunsurile pe platforma, vor gândi critic, vor fi creativi, originali, își vor dezvolta spiritul de echipa, își vor exersa abilitățile TIC
Accesări: 280
Contribuitor: Rodica Răcășanu - Colegiul Național Ion Luca Caragiale, Moreni (Dâmbovița) (2023)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.