Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a IV-a >

Adjectivul. Sistematizare și consolidarea cunoștințelor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Individual:
Identificați fiecare parte de vorbire selectând și accesând linkul următor: learningapps.org/watch?v=pgwtvdrbt20.

În perechi:
1. Completați rebusul accesând linkul următor, pentru a afla ce folosim pentru o exprimare mai frumoasă: learningapps.org/watch?v=p9jaqtk9320.
2. Găsiți însușiri substantivelor accesând următorul link: learningapps.org/watch?v=paoan2rq520

Pe grupe:
Rezolvați cerințele din jocul trivia learningapps.org/watch?v=pet650irt20. Câștigătoare va fi echipa ce termină prima corect.

Ascultă ce spune următorul avatar (voki.com/site/pickup?scid=16626098&chsm=f4a3ad1f58c4f32b0b1ec18f6815be94), recunoaște personajul, selectează adjectivele. Împărțiți în 3 grupe, realizați pentru fiecare adjectiv câte o hartă conceptuală (Prima grupă – primul adjectiv, a II-a grupă- al II-lea adjectiv, a III-a grupă- al III-lea adjectiv) punându-i un substantiv potrivit, scrie-i numărul, genul, un cuvânt cu sens asemănător, cu sens opus, transformă-l în substantiv, ca în modelul următor:  go.bubbl.us/a7efbc/3a98?/ADJECTIV.

Hărțile conceptuale le veți posta pe următorul padlet: padlet.com/ripanrodica624/94s5x6tpqp28poq3, apoi construiți propoziții cu adjectivele respective, punându-le în poziție inițială, mediană, finală.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să recunoască părțile de vorbire conform indiciilor date;
Să identifice adjectivele;
Să grupeze adjectivele în funcție de ceea ce denumesc ele;
Să asocieze fiecărui substantiv adjectivul potrivit;
Să realizeze acordul adjectivelor cu substantivele pe care le însoțesc;
Să găsească adjective cu același sens/ sens diferit;
Să transforme adjectivele în substantive;
Să construiască propoziții punând adjectivele în poziție inițială, mediană, finală;
Să realizeze hărți conceptuale după criterii date.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Își reactualizează cunoștințele prin jocul propus, creat pe platforma ,,LearningApps.org”, în care vor trebui să identifice fiecare parte de vorbire. Sunt captați în a rezolva rebusul pentru a afla cum să-și îmbunătățească exprimarea, accesând linkul următor: https://learningapps.org/watch?v=p9jaqtk9320 . Grupează adjectivele, găsesc însuțiri potrivite substantivelor, rezolvă cerințele din jocul ,,Milionarii”. Ascultă ce spune următorul avatar (http://tinyurl.com/ybr6p7qq), recunosc personajul, selectează adjectivele, realizează pentru fiecare adjectiv câte o hartă conceptuală.(I grupă-I adjectiv, a II-a grupă- al II-lea adjectiv, a III-a grupă- al III-lea adjectiv) respectând indicațiile primite, ca în modelul:http://go.bubbl.us/a7efbc/3a98?/ADJECTIV . Hărțile conceptuale le postează pe următorul padlet: https://padlet.com/ripanrodica624/94s5x6tpqp28poq3, construiesc propoziții cu adjectivele potrivite


Accesări: 992
Contribuitor: Rodica Rîpan - Școala Gimnazială Iraclie Porumbescu, Frătăuții-Noi (Suceava) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite