Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Chimie > Clasa a VII-a >

Chimia de zi cu zi din viața ta: Determinarea pH-ului

Sarcina de lucru pentru elevi:

Investigarea unor procese și fenomene în scopul identificării noțiunilor și relațiilor relevante – determinarea pH-ului unor soluții acide și bazice utilizând hârtie indicatoare de pH

Revedeți informațiile din lecția de zi și verificați-vă înțelegerea utilizand website-ul: https://phet.colorado.edu/sims/html/ph-scale-basics/latest/ph-scale-basics_en.html

⦁ Enumeră câteva lichide comune despre care crezi că sunt acide sau alcaline. De exemplu, crezi că sucul de portocale este acid sau bază? De ce crezi că fiecare lichid este un acid sau o bază?

⦁ Cantitatea de lichid modifică cât de acidă sau alcalină este o substanță? Explică cum ai gândit.
⦁ Ce crezi? Adăugarea de apă (diluție) schimbă cât de acid sau alcalin este lichidul? Explică cum ai gândit.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– Să determine dacă o soluție este acidă sau bazică folosind pH-ul
– Să relaționeze culoarea lichidului cu pH-ul
– Să prezică dacă diluția și volumul vor crește, scădea sau nu vor modifica pH-ul
– Să alcătuiască o listă de lichide în ceea ce privește rezistența acidului sau a bazei în ordine relativă, cu dovezi justificative

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

⦁ Utilizați elementele de bază ale scării pH-ului pentru a vă testa ideile despre unele lucruri obișnuite, care sunt acizii sau bazele. ⦁ Descrieți testele și rezultatele dvs. ⦁ Au fost toate lichidele pe care le-ați enumerat la numărul 1 în simulare? Dacă nu, investigați pentru a găsi pH-ul și identificați fiecare ca acid sau bază. Dacă toate articolele dvs. au fost în simulare, căutați alte câteva lucruri comune. (Citați referințe). ⦁ Luați în considerare câteva băuturi comune. Apa alcalina 8.0, Suc de fructe 6.8, Ceai verde 9.0, Gatorade 3.0, Otet 3.5. ⦁ Organizați această listă de alimente cu pH de la cel mai bazic la cel mai acid. ⦁ Care va avea un pH mai mare dacă îl diluați cu apă?


Accesări: 815
Contribuitor: Sumeyra Celik (Kekec) - Facultatea de Chimie (2021)

Alte activități pentru: Chimie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: simulări

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite