Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa I >

Consolidarea literelor învățate

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pornind de la o literă învățată, elevii spun cuvinte care încep cu aceasta literă. Utilizând videoproiectorul (sau cu share screen), cu ajutorul WordArt (https://wordart.com), cadrul didactic formează un nor de cuvinte în care „s-a rătăcit și un cuvânt care începe cu altă literă”. Elevii găsesc intrusul, îl despărțim în silabe, găsim cuvinte asemănătoare și cuvinte cu sens opus etc., apoi formăm un alt nor de cuvinte.

Pentru fiecare nor și pentru fiecare cuvânt „rătăcit” găsit, se primesc diverse sarcini de lucru:
– găsește cuvinte cu sens asemănător, cu sens opus, cu aceeași formă și înțeles diferit
– desparte corect în silabe cuvintele date
– spune cuvinte care încep, se termină sau au în interiorul lor un anumit sunet
– citește toate cuvintele din norul de cuvinte
– spune un cuvânt care începe cu ultima silabă a cuvântului găsit
– formulează o propoziție în care să incluzi trei cuvinte din norul de cuvinte.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice cuvinte care încep, se termină sau au în interiorul lor un anumit sunet
Să dea exemple de cuvinte cu sens asemănător, cu sens opus, cu aceeași formă și înțeles diferit
Să despartă corect în silabe cuvinte date
Să ordoneze într-o propoziție cuvinte date
Să citească în ritm propriu, corect și conștient, cuvinte

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii propun o litera dintre cele învățate si apoi spun cuvinte care încep cu litera propusa. Se realizează un norișor cu cuvintele propuse, în aplicația WordArt, în care cadrul didactic strecoară un cuvânt „rătăcit”. Cine a găsit primul intrusul primește o sarcină de lucru. După rezolvarea sarcinii, pornind de la prima literă a „cuvântului rătăcit”, se formează o altă formă in aplicația WordArt. Se continuă până la recapitularea literelor învățate.


Accesări: 468
Contribuitor: Minodora Răileanu - Școala Gimnazială Cornel Regman, Daneș (Mureș) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa I
Alte activități care utilizează: WordArt

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite