Sarcina de lucru pentru elevi:
Anunțarea temei (clasa a-V-a): Astăzi vom studia Creșterea animalelor domestice. Factorii de mediu, hrănirea şi îngrijirea lor.
Vom descoperi care sunt speciile de animale crescute in Romania, factorii de mediu care influențează creșterea animalelor, hrănirea și îngrijirea lor. Veți descoperi rezolvând fiecare câte un puzzle.
[Profesorul dirijează o scurtă conversație prin care realizează captarea atenției și o introducere la tema Creșterea animalelor domestice și factorii de mediu care influențează creșterea animalelor.]
Fiecare copil are pe calculator un puzzle pe care trebuie să-l rezolve. Cu clic pe imagine, puteți muta piesa de puzzle unde doriți, în stânga sau în dreapta ecranului. Cine termină imaginea ridică mâna.
După ce terminați puzzle-urile, veți spune ce animal ați descoperit. Veți spune colegilor cu ce se hrănește animalul vostru si cum se îngrijește.
Link pentru activitatea creată: https://edpuzzle.com/media/5f204f9e3a159f3f38fa1b9a
Pentru rezolvarea acestei sarcini, se pot folosi puzzle-uri precum:
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0bd89f76ce10 (puzzle din 35 piese)
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=34b9934461ad (puzzle din 36 piese)
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=036ae1fae529(puzzle din 35 piese)
Omologată ca mijloc de învățământ, nivel gimnazial: rezoluția Ministerului Educației nr. 70.304/11.04.2023
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere factorii de mediu care influențează creșterea animalelor domestice;
Să descrie diverse animale domestice din imaginile date (puzzle-ul realizat), precizând rasa, hrana și îngrijirea acestuia;
Să specifice unele reguli de comportare față de animale și măsuri necesare îngrijirii lor;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru rezolvarea acestei sarcini, se folosește puzzle-uri din 36 respectiv din 35 piese, pentru respectarea particularităților de vârstă și individuale ale copiilor. Unii copii lucrează corect, dar mai încet - acestora le voi instala pe calculator o imagine din mai puține piese, pentru a le oferi și lor șansa de a termina puzzle-ul odată cu ceilalți. Copiii care termină puzzle-ul vor ridica mânuța. După terminarea puzzle-ului, copii vor denumi animalul din imagine, rasa acestuia, și vor preciza cu ce se hrănește animalul lor. După fiecare descriere un copil va alege mulajul corespunzător animalului denumit pentru a-l așeza la ferma improvizată în clasa (o machetă). Pe rând, copiii vor spune cum trebuie să avem grijă de animale și cum trebuie să ne comportăm corect, civilizat cu aceste animale.
Accesări: 1.739
Contribuitor: Dumitrița Postolache - Liceul Tehnologic Mihai Viteazu, Vulcan (Hunedoara) (2021)
Alte activități pentru: Educație tehnologică și aplicații practice Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: jocuri Edpuzzle
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.