Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a III-a >

Descrierea obiectelor sau ființelor din universul imediat: Colegul meu

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vă rog să deschideți aplicația WordArt și, pornind de la notițele noastre legate de descrierea unei ființe, aveți ca sarcină să vă descrieți colegul de bancă!

Prima etapă ar fi să introduceți cuvinte potrivite pentru a realiza doar portretul fizic.

Deoarece noi am mai utilizat această aplicație, nu insist pe instructajul de folosire a acesteia. Ca imagine de lucru, vă sugerez să alegeți ceva vesel sau ceva ce are legătură cu pasiunile colegului vostru.

Aveți la dispoziție 10 minute.

După finalizarea „portretului”, aș vrea să ne descrieți colegul de bancă (oral), prezentând colegilor și imaginea obținută pe telefon/ tabletă/ computer.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să realizeze portretul fizic al colegului, utilizând aplicația WordArt (obiectivul se consideră realizat dacă elevul introduce minim 7 cuvinte legate de colegul de bancă);
Să își descrie colegul de bancă, pe baza cuvintelor introduse în aplicație (obiectivul se consideră atins dacă cel puțin trei sferturi dintre elevi își vor descrie oral în clasă colegul de bancă);

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare copil are telefon/ tabletă. Își vor deschide aplicația, vor căuta o imagine sugestivă pentru „relația” cu colegul de bancă (gen emoticon- happy face) sau ceva ce îl pasionează pe colegul de bancă. În primă fază voi încuraja un dialog legat de preocupările fiecărui elev (în cazul în care cei doi nu stau de mult unul cu altul în bancă). Cu această ocazie, află informații noi din partea interlocutorului. Apoi, fiecare, folosindu-se de notițe, vor selecta cuvinte potrivite pentru a realiza portretul colegului de bancă. După terminarea timpului alocat, fiecare își va descrie colegul de bancă.


Accesări: 182
Contribuitor: Mihaela Cornea - Școala Gimnazială nr. 30, Brașov (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: WordArt

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite