Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un proiect cu tema „Animalele și plantele din deșert”. Pentru a realiza proiectul, veți avea în vedere:
1. Organizarea în grupe de 4-5 elevi.
2. Documentarea despre temă din surse online (Youtube, Wikipedia etc.): ce fel de animalele și plante trăiesc în deșert; cum trăiesc, cu ce se hrănesc, cum rezistă animalele căldurii foarte mari.
3. Utilizarea aplicațiilor digitale, de exemplu: avizierul online al clasei „Clasa a II-a” – Padlet (Dashboard) pentru a vedea planul proiectului și pentru a adăuga materialele realizate; Google Meet – Breakout Rooms pentru colaborarea în cadrul grupelor; avatarul virtual VOKI pentru a comunica celorlalți colegi rezolvarea temei pentru acasă; ChatterPix etc.
4. Pentru ca materialele să fie evaluate de către colegi, veți posta linkurile acestora pe avizierul clasei sau pe Google Classroom.
5. Fiecare grupă va prezenta proiectele realizate, folosind aplicația Google Meet.
Celelalte grupe vor aprecia lucrările prin comentarii, fie în mod direct, fie în Chat (interevaluare).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să realizeze proiecte tematice în grup;
Să prezinte fotografii/ filmulețe/ desene ale unor animale care trăiesc în deșert;
Să descrie condițiile pentru supraviețuirea animalelor, plantelor;
Să asocieze unele caracteristici speciale ale plantelor și animalelor cu anumite caracteristici ale mediului în care trăiesc, în scopul recunoașterii adaptărilor de mediu.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se organizează în grupuri. Pentru a rezolva sarcina de lucru, aceștia vor accesa diferite site-uri, se vor documenta din enciclopedii, reviste, scopul fiind atingerea obiectivelor propuse și respectarea planului proiectului: de ce vor face, cum vor face, ce mijloace vor folosi. Pentru a prezenta produsele, elevii vor utiliza doar resurse digitale. Trăind în era tehnologiei, utilizarea resurselor digitale în lecții este un punct forte, deoarece învățarea devine interactivă și atractivă pentru elevi.
Accesări: 1.350
Contribuitor: Nicoleta-Mariana Bălan - Școala Gimnazială Vulcana Pandele (Dâmbovița) (2018)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: YouTube Wikispaces Voki video Padlet Google Meet Chatter Pix Kids
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.