Sarcina de lucru pentru elevi:
• Elevii vor accesa platforma Socrative (https://www.socrative.com) și se vor conecta la Quiz-ul creat în prealabil de profesor, introducând datele specifice de conectare (codul clasei „TOMA3862”/ link distribuit de profesor, https://b.socrative.com/student/#quiz).
• Quiz-ul conține 13 întrebări de tip „multiple choice” pentru a alege varianta/ variantele corecte cerinței enunțate sau de tip „true/ false” pentru ca elevii să stabilească valoarea de adevăr a afirmațiilor enunțate.
• Elevii au la dispoziție 20 de minute pentru a finaliza Quiz-ul pe platforma Socrative.
• Fiecare răspuns corect valorează un punct, astfel că punctajul maxim poate fi de 13 puncte.
• Scopul Quiz-ului nu este destinat unei evaluări din care să rezulte o notă în catalog, ci contribuie la consolidarea materiei predate și la o mai bună familiarizare cu noile noțiuni predate.
• Elevii care vor obține 13 puncte vor fi recompensați cu un „+ ” pentru implicarea activă în activitatea desfășurată în timpul orei. În cazul în care niciun elev nu va obține punctajul maxim, elevul/elevii clasați cu cel mai mare punctaj for fi recompensați astfel.
Itemii propuși în Quiz-ul de pe platforma Socrative (care se pot transpune și în Qizziz sau în Kahoot, pentru un alt tip de activitate: temă pentru acasă sau concurs ludic în clasă):
1. În republica parlamentară, președintele este ales de către Parlament.
A. adevărat
B. fals
2. În regimul democratic, puterea este deținută de:
A. un singur om
B. popor
C. un singur partid
3. Pluripartidismul este specific regimurilor:
A. Totalitare
B. Democratice
C. Autoritare
4. Președintele conduce un stat:
A. totalitar
B. republică
C. monarhie
D. democratic
5. Alegeți doar caracteristicile specifice regimurilor NEDEMOCRATICE (totalitare sau autoritare):
A. pluripartidism
B. alegeri libere
C. respectarea drepturilor omului
D. unipartidism/ monopartidism
E. încălcarea și limitarea drepturilor și a libertăților cetățenești
F. diminuarea rolului instituțiilor democratice
G. separația puterilor în stat
H. dictatura unui singur partid/ conducător
6. Forma de guvernământ se referă la statutul celui care deține funcția supremă în stat.
A. Adevărat
B. Fals
7. O caracteristică a regimurilor democratice este:
A. respectarea drepturilor omului.
B. interzicerea publicațiilor care critică prea dur Guvernul.
C. existența unui singur partid politic.
8. Regele este ales pentru un mandat de 4 sau 5 ani.
A. Adevărat
B. Fals
9. Monarhia constituțională este forma de guvernământ în care:
A. monarhul nu este implicat în conducerea statului
B. președintele conduce pe baza unei Constituții
C. monarhul conduce pe baza unei Constituții
D. monarhul conduce pe baza propriilor decizii
10. Regimul democratic se caracterizează prin:
A. respectarea drepturilor și represiune
B. alegeri libere și pluripartidism
C. alegeri libere și unipartidism
11. Absența alegerilor libere:
A. înseamnă pierderea controlului cetățenilor asupra puterii.
B. contează prea puțin pentru viața oamenilor.
C. nu este importantă dacă oamenii trăiesc bine din punct de vedere material.
12. Regimul politic democratic se caracterizează prin alegeri libere.
A. Adevărat
B. Fals
13. Fiecare stat are o formă de guvernământ și un regim politic.
A. Adevărat
B. Fals
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să diferențieze noțiunile de regim politic și formă de guvernământ.
2. Să identifice principalele caracteristici ale regimurilor politice (democratic, autoritar, totalitar).
3. Să compare regimul democratic cu regimurile nedemocratice, pornind de la caracteristicile identificate anterior.
4. Să disocieze între formele de guvernământ studiate (monarhia și republica).
5. Să stabilească valoarea de adevăr a unor afirmații corecte sau eronate despre caracteristicile formelor de guvernământ/ regimurilor politice.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Profesorul prezintă detaliile sarcinii de lucru, menționând durata, scopul exercițiului și modul de conectare. După ce elevii se conectează pe platforma Socrative, aceștia au la dispoziție cele 20 minute pentru a parcurge întregul Quiz și a răspunde la întrebări. Configurările Quiz-ului permit ca: • Numele elevului să fie disponibil. • Pentru fiecare răspuns, elevii vor primi feedback instantaneu (varianta corectă va fi afișată pe loc în cazul în care răspunsul elevului a fost cel greșit). Astfel, elevii vor conștientiza care sunt răspunsurile pe care le-au greșit și vor putea să revină asupra informațiilor predate pentru a clarifica neînțelegerile. • Întrebările vor fi afișate în ordine diferită în cazul fiecărui elev în parte (shuffle questions). În acest mod, elevii nu vor putea coopera în efectuarea Quiz-ului, fiindcă aceștia nu vor parcurge simultan aceleași întrebări. • Variantele de răspuns vor fi, de asemenea, redate în ordine diferită (shuffle answers). • Punctajul obținut va fi afișat după finalizarea Quiz-ului. • După completarea Quiz-ului, profesorul va comunica elevul/ elevii care au obținut cele mai bune rezultate și va recompensa activitatea la clasă.
Accesări: 1.235
Contribuitor: Ana Miruna Toma - Facultatea de Științe Politice (2021)
Alte activități pentru: Ştiinţe socio-umane Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Socrative Quizizz Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.