Sarcina de lucru pentru elevi:
Documentați-vă și notați mai multe informații despre elemente galvanice utilizate în practică. Realizați un avizier virtual, în Padlet, cu cele mai interesante și reprezentative informații găsite.
1. Modelați procesele redox ce au loc în procesul de coroziune.
2. Modul de funcționare al acumulatorului cu plumb pe baza proceselor redox ce au loc.
3. Propuneți un experiment simplu ce are la baza proces redox.
[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale Nr. 36.645/I/11.10.2019]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să prezinte coerent informații despre elementul galvanic
Să utilizeze cunostințele teoretice în modelarea ecuațiilor reacțiilor chimice ce au loc într-un element galvanic
Să explice transformările energetice, fenomenele care au loc în cursul proceselor la electrozi
Să aplice cunoștințele dobândite despre elemente galvanice în interpretarea unor fenomene din natură, utilizarea lor în viața cotidiană
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Este o activitate în care vor împleti cunoștințele dobândite în cadrul lecțiilor studiate în unitatea de învățare – REACȚII CU TRANSFER DE ELECTRONI - ei pot preciza importanţa acestor reacții redox în viața de zi cu zi, vor putea explica modul de funcționare a unei celule galvanice, interpretarea unor fenomene întâlnite în viața reală (coroziunea). Pe baza informațiilor primite în clasă, elevii vor căuta informații online (videoclipuri, lecții virtuale etc.) din care să afle informații cât mai numeroase despre celulele galvanice utilizate în practică - baterii, acumulatori, procesul de coroziune, formarea ruginii. În cadrul fiecărui proces vor stabili: - reactiile de oxidare și reducere ce au loc, - ecuația reactiei totale ( generale), - principiul de funcționare al fiecarui proces in parte, - avantaje/ dezavantaje. Elevii vor experimenta, prin analogie, diferite moduri de obținere a energiei. Ex. Obținerea energiei din fructe: lămâi, portocale etc. Vor realiza experimentul individual pentru obținerea energiei.
Accesări: 1.308
Contribuitor: Mioara Dobos - Colegiul Național Ion Luca Caragiale, Ploiești (Prahova) (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.