Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Consiliere > Clasa a V-a >

Recunoașterea unei varietăți de emoții trăite în raport cu sine și cu ceilalți

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați un clip video în care să prezentați 5 emoții diferite (fericire, surpriză, furie, dezgust, tristețe etc.) cu exemple din viața voastră de zi cu zi.

Durată: aproximativ 10-15 minute
Organizare: grupuri de câte 5 elevi
Surse: lecția de la clasă, experiența personală, alte lecturi, filme etc.
Format: liber. Sugestii:
– joc de roluri, scenetă
– colaj de reprezentări artistice ale emoțiilor descrise (dans, teatru, pictură etc.), însoțite de argumentare
Materiale necesare: Cameră de filmat/ smartphone; aplicație de editare video (opțional)

La final, postați videoclipul pe avizierul virtual al clasei creat pentru această temă.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1: Elevii vor putea identifica modul în care emoțiile se manifestă în viața reală.
O2: Elevii vor putea argumenta de ce un anumit eveniment sau circumstanță generează o anumită emoție, prin raportare la sine.
O3: Elevii vor putea să diferențieze emoțiile similare, argumentând manifestarea și factorii lor declanșatori distincți.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Este de așteptat ca elevii să aleagă situații obișnuite din viața de zi cu zi, pe care să le ilustreze în scurte scenete, de câte 3 minute pentru fiecare emoție. De asemenea, aceștia pot alege fragmente din acte artistice cunoscute, pe care le pot explica prin prisma emoțiilor transmise. Sarcina are rolul de a încuraja colaborarea elevilor, precum și exprimarea emoțiilor. Scopul este creșterea nivelului de conștientizare a stărilor proprii, creșterea nivelului de empatie și creșterea nivelului de deschidere față de latura emoțională a situațiilor cotidiene.


Accesări: 55
Contribuitor: Andreea Elena Mutu Necula - Facultatea de Psihologie (2022)

Alte activități pentru: Consiliere Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: video simulări Padlet Lino

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite