Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Figurile de stil. Personificarea, comparația, enumerația, repetiția, epitetul

Sarcina de lucru pentru elevi:

În grupe de câte cinci elevi, realizați o schemă care să conțină toate figurile de stil învățate în clasă, utilizând aplicația Popplet, cunoscută pentru crearea de hărți conceptuale colaborative online. În efectuarea acestei sarcini, fiecare grupă va trebui să respecte următoarele cerințe:

  • Veți crea o casetă în care veți scrie „Figuri de stil”. Sub această casetă, așezate în plan orizontal, veți crea alte casete cu denumirea figurilor de stil (ex: Personificare). Aceste casete vor fi legate prin săgeți de prima casetă. Dedesubtul fiecărei casete cu denumirea figurilor de stil, veți desena încă o casetă în care veți scrie 3 exemple de versuri care conțin figura de stil respectivă. Acestea din urmă vor fi unite prin săgeți de casetele de mai sus.
  • Prima caseta (principală) va avea o culoare. Casetele de pe rândul următor vor avea altă culoare, iar casetele cu exemple din ultimul rând vor avea o altă culoare și dimensiuni diferite.

Dacă există o altă idee de schemă care respectă cerințele de mai sus, nu se va depuncta.
Cele mai interesante scheme se vor adăuga la avizierul virtual al clasei cu ajutorul aplicației Padlet.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să numească figurile de stil învățate. Obiectivul va fi considerat atins dacă se vor numi 3 din 5 figuri de stil.
Să aleagă exemplele potrivite pentru fiecare figură de stil. Obiectivul va fi considerat atins dacă vor alege 2 din 3 exemple pentru fiecare figură de stil.
Să precizeze care sunt poeziile din care au fost preluate exemplele respective. Obiectivul va fi considerat atins dacă se vor preciza 2 din 3 surse pentru fiecare figură de stil.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Activitatea se va realiza colaborativ, astfel: 1. Elevii vor realiza prima casetă și îi vor atribui o culoare. 2. Elevii vor lega de prima casetă celelalte 5 casete - fiecare își va alege o culoare - și vor denumi casetele utilizând cele 5 figuri de stil învățate (personificare, comparație, enumerație, repetiție, epitet). 3. Elevii vor lega de casetele de mai sus câte o singură casetă pentru fiecare figură de stil. 4. Elevii se vor gândi împreună la exemple pentru fiecare figură de stil.


Accesări: 3.153
Contribuitor: Mihaela Agapie - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Popplet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite